123snart4"høygravid" Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Etter at jeg har trasket rundt, tung, varm og sliten i hele sommer; å kjenne første ri som forteller meg at YES, nå er fødselen i gang! Kjenne gleden over å være framme ved målet. Dra inn til føden med spenning i hele kroppen... Gå inn i fødselen med godt mot (erkjenne etter en stund at jeg hadde glemt hvor vondt det var..he he) Velte meg i badekaret (please ha et rom med badekar ledig!!!!) Komme meg gjennom de siste og vondeste riene ved å suge beholdningen for lystgass tom... Og til slutt kunne kjenne at det ikke finnes en celle i kroppen som IKKE gir etter for presset -barnet er ute!!! Verdens beste følelse, et kick som slår alt som kan oppleves, en rus som ikke kan beskrives. Ta barnet i armene, kjenne på den myke, myke huden, se inn i de grunnløse, nydelige øynene som bare nyfødte har:) Sukk....
misscathi Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Den tanken tenker jeg hver eneste dag:) Og dagen da vi drar hjem fra sykehuset som en familie med den lille trygt i pappas armer:)
cabe- fått gutt nr fire :) Skrevet 7. mai 2008 #3 Skrevet 7. mai 2008 Utrolig bra skildret : ) Og JA, akkurat like forventningsfull som deg til den fantastiske opplevelsen som fødselen er. Håper denne blir like ukompliserte som andre. Å, måtte månedene gå fort, har ikke termin før 21.oktober.... Men verdt å vente på : )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Ååååå, snufs snufs hulk....Fikk tårer i øynene nå jeg, er helt fantastisk å tenke på ja=) Men føles som en evighet til enda, har termin i slutten av oktober...men den som venter på noe godt venter jo ikke forgjeves som d heter!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Ååååå, snufs snufs hulk....Fikk tårer i øynene nå jeg, er helt fantastisk å tenke på ja=) Men føles som en evighet til enda, har termin i slutten av oktober...men den som venter på noe godt venter jo ikke forgjeves som d heter!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Ååååå, snufs snufs hulk....Fikk tårer i øynene nå jeg, er helt fantastisk å tenke på ja=) Men føles som en evighet til enda, har termin i slutten av oktober...men den som venter på noe godt venter jo ikke forgjeves som d heter!!
L@boline Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Sier meg helt enig :-) Gleder meg vanvittig til det er i gang, og graviditeten er over. Har glemt hvor vondt det var, så jeg husker fødselen som noe utrolig stort og flott. Håper jeg sitter igjen med samme følelsen etter denne fødselen også :-) Og så gleder jeg med ikke minst til å bli kjent med h*n som sparker løs der inne.
anette&tutta mari :) Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 åh, jeg har begynt å tenke på fødselen jeg også nå, er 27+6 idag . . "bare" 12 uker igjen ca.. men dette hørtes jo så fint ut egentlig. er førstegangsfødende så jeg har jo ikke peiling på hva det går ut på å føde et barn, bare at det nok gjør vondt... men etter å ha lest dette så er det ikke så skummelt lenger. skal føde på fredrikstad og der har de heldigvis badekar - det har jeg bestemt meg for å benytte meg av... takk for et strålende innlegg 123snart4 you made my day!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er så saktens enig. Man får håpe på det beste og skape seg illusjonen om at slik skal det bli, selv om jeg har erfaring med komplisert fødsel første gangen jeg skulle føde. Men jeg har like stor tro på en flott fødsel denne gangen for det. Og uansett så er jo resultatet det samme. Babyen skal jo ut og når den først er ute er man så nyforelsket og lettet at hele fødselen er egentlig glemt. Det er en vidunderlig og unik følelse å føde et barn enten det kommer den ene eller andre veien. Tanken på å endelig få holde den lille turneren som svømmer rundt i livmoren min akkurat nå. En helt surrealistisk følelse å se på babyen og tenke på at den har vært inne i magen din. Jeg gleder meg noe helt grenseløst selv og bare opplevelsen gjør at jeg kunne født barn hvert eneste år.
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 hehe, må også si meg helt enig i dette:) for en herlig tråd:) Disse tankene sviver ofte i hodet og jeg gleder meg så utrolig mye. Er førstegangs så aner ikke hva jeg går til men gleder meg bare:) Så heldige vi er!!!
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 Á ja, og gleder meg til á komme hjem, fórste gangen med babyen mellom oss i sengen! Vi har snakket masse om det og er veldig enige om at vi tror vi ikke kommer til á sove den natten, bare ligge á kikke og kose og vaere i lykkerus.
anette&tutta mari :) Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 ååååååhjah det gleder jeg meg til og:)
elin og gutta;) Skrevet 7. mai 2008 #13 Skrevet 7. mai 2008 akkurat en sånn fødsel jeg vil ha!!!! sist fødte jeg for tidlig og fikk ikke hilse på babyen før etter 4,5 timer. de var laaaaaange de..... redd for å føde for tidlig igjen,og har blitt forberedt på at det er sannsynlig. bittelitt misunnelig på dere som opplever å få kose babyen med en gang. (ikke slemt misunnelig,bare skulle ønske jeg og fikk...)
temine Skrevet 7. mai 2008 #14 Skrevet 7. mai 2008 Sånn vil jeg og ha det denne gang:) Sist traska jeg på sykehuset ei uke før jeg ble satt igang. Nå vil jeg gå hjemme å lure og kjenne etter de første små tegnene, reise inn til sykehuset og få en liten bebis i armene mine. Gleder meg veldig til besteforeldrene tar med tulla på besøk for å se på sin lillebror eller lillesøster. Det skal bli godt:)
123snart4"høygravid" Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. mai 2008 Hei alle sammen:) Tusen takk for koselige tilbakemeldinger, og for at dere også deler tanker og erfaringer rundt fødsel og tiden etterpå. Jeg har født 3 ganger tidligere og har nok vært "heldig" med komplikasjonsfrie og raske fødsler. Jeg husker jo at smerten var stooor og siste gang tenkte jeg aldri mer...he he, men her sitter jeg da og er like klar til 4. gang:) Det er spenningen, og den magiske tiden etter at alt har gått bra som gjør at vi kan gjøre dette igjen og igjen... Til dere som har hatt komplikasjoner tidligere vil jeg ønske det beste for i tiden som kommer, og med den forestående fødselen! Tenk når vi sitter på 3. trimester og kan fortelle hverandre hvordan alt har gått!! Jeg skal heie på dere alle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå