:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 matilda/matilde = matkilde aurora er en ekstrem alternativ person
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Jeg liker Aurora veldig godt, men det er nok fordi det gir meg sånne hyggelige "stemma til anne kath vestly i radioen" assosiasjoner. Jeg liker Matilda sånn tålelig, men liker det bedre med E ending. Matilde var foresten mannens førstevalg til navn på datteren vår (han tapte)
blond Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Liker Aurora best (liker også Anne Kath Vestly best i motsetning til Roald Dahl)
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Aurora er pent og penere enn matilda. Mathilde er fint
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 skikkelig støgge navn begge 2:-) hadde jeg truffet noen som hadde slike turn off navn så hadde jjeg heller gravd meg ned:-)
Cat.68 Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Matilda er fint, det er sikkert Aurora også, desverre minner det meg om et rødvin vi drakk oss dårlig på i min ungdom. *grøss*
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Matilda høres bare feitere ut enn Matilde, på en eller annen måte - jo, Roald Dahls Mathilda var en sånn diger blubbeunge, eller er det bare i mitt syke sinn? Aurora er kjempefint. Det heter den ene Barbien her, faktisk. Hun er superpen.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Matilda går på engelsk, Matilde blir noe rart på engelsk.... Matilda blubbe?? Øh, broren var det ja!!! Ja - Auroraer er vanligvis pene.
prebs Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 Aurora er kjempefint! Matilda er ok, jeg synes MathildE er kjempefint.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 7. mai 2008 #13 Skrevet 7. mai 2008 Aurora er jo tross alt Tornerose, så det må da være bra. Er enig med flere over her om at Matilde er mye finere enn Matilda. Med E til slutt synes jeg det er et veldig søtt navn, med A synes jeg i grunn det ikke er så veldig fint.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #14 Skrevet 7. mai 2008 sug lut; lenge siden du hadde småbarn? Hehe, Matilda var IKKE blubb, men broren hennes var en feit liten jævel. Mathilde er finere enn Matilda. Aurora er fint, men jeg synes det ringer hora bakerst i hodet mitt. Jeg likte navnet Gitte jeg... helt til en venninne påpekte hva det rimer på:/
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 7. mai 2008 #15 Skrevet 7. mai 2008 I hodet mitt var hun blubb, serru. Synes forøvrig at jeg har hatt småbarn siden George Michael var hetero.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #16 Skrevet 7. mai 2008 Tja, da burde du kunne din Dahl. Matilda var beskrevet som en liten flis i boken. Gleder meg til min datter blir litt større så kan jeg lese skikkelige bøker til henne. Begynner å bli grundig lei av prinsesse-billedbøker. *hater disney og deres onde forvakling av sårbare barnesinn*
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 7. mai 2008 #17 Skrevet 7. mai 2008 Har aldri lest Mathilda, av en eller annen grunn, har vel vært over det meste annet RD, men ikke den. Balanse, Olgamor, balanse i bokregnskapet! Litt Disney - litt ordentlig.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #18 Skrevet 7. mai 2008 Ja, jeg hadde meget god balanse. Jeg hadde ytterst få disneybøker. Helt til noen andre kom og begynte å handle det til henne, bare fordi hun maste sånn. Hmm... kanskje jeg skal benytte alenetiden nå til å fjerne noen?! Men men.. gleder meg fortsatt til jeg kan lese bøker, du vet, sånne med mange kaptiler og minimalt med bilder, til henne. Hun er 5 år, ikke så lenge igjen håper jeg.
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 7. mai 2008 #19 Skrevet 7. mai 2008 Vi får være stoiske - alt er en periode. Men ordentlige bøker kan begynne å funke nå - har lest Utysket Ramona her for femåringen og historien er så bra at det ikke gjør noe med få bilder. Samme med Anne-Cath.Vestly.
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #21 Skrevet 7. mai 2008 Hm, fant boken, men ingen bokomtale. Jeg får ta deg på ordet og holde øynene åpne neste gang jeg er i en bruktbokbutikk=)
M by M Skrevet 7. mai 2008 #22 Skrevet 7. mai 2008 Fine navn. Men det syns flesteparten av befolkningen som har fått barn de siste 4-5 årene også...
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 7. mai 2008 #23 Skrevet 7. mai 2008 Googla jeg også - den er visst ikke enkel å få, nei, bare på antikvariat. Jeg har min fra jeg var lita, og den har tydeligvis ikke blitt utgitt etterpå. Mulig du kan finne noe annet av Beverly Cleary på norsk, hun skrev flere bøker om Ramona, og en haug om Henry Huggins, de aller fleste går inn her i gården i hvert fall, unntatt de hvor Ramona eller Henry har blitt eldre enn hun klarer å relatere til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå