Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Ble sykmeldt i dag etter eget ønske egentlig. Er helt på felgen, har masse kynnere, vondt i magen og griner for ingenting, Det var mannen min som endelig fikk meg til å ringe til legen. Hjemme fungerer jeg jo ikke i det hele tatt, sover og griner om hverandre.. Men så passer det så utroooolig dårlig på jobb å bli sykmeldt nå. Det er vanvittig travelt og jeg har ansvar for diverse opplæring og andre ting for tiden. Vurderer faktisk å gå på jobb i morgen likevel, for å rydde opp littegrann etter meg.. Uff, hva gjør jeg?? Noen som har vært i lignende situasjon?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 sykmeldt blir man når man er syk, legen skal ikke sykmelde deg dersom du kan klare arbeidsoppgavene dine. Du skal såklart ikke jobbe når du er sykmeldt. Når det er sagt skjønner jeg ikke at kynnere og magevondt er sykemeldingsgrunn. Men det er kanskje noe psykisk som også spiller inn?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har pleid å være på jobb en time eller to da jeg leverer sykemeldinga, for å prate litt med sjefen og de andre, avtale litt hvordan ting blir fremover, gi litt beskjeder ang mine arbeidsoppgaver osv. Rett og slett "rydde opp" litt sånn du sier du ønsker. Ikke så dumt det, så slipper du å tenke så mye på det fremover. Syns dette er en grei ting å gjøre både for sin egen del og for arbeidsplassen, såfremt man står på beina. God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Du skal tenke på deg og babyen først. Jobben får klare seg selv. Kom deg på beina, og vær snill med deg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Hvis legen din hadde ment at du frisk nok til å være på jobb, så hadde legen gitt deg gradert sykemelding, dvs du hadde blitt sykemeldt samtidigt som du kunne arbeidet noen timer hver dag. Legen har nok sine grunner til å sykemelde deg helt, hva med å ringe til jobben i dag og si at du kommer innom en tur på mandag. Da får du hvilt deg i noen dager å kommer deg litt ovenpå. Beklager å måtte si det, men ingen er uunværlig på jobb, heller ikke du! Er du syk så er du syk. Noen spørsmål: (du trenger bare svare for deg selv, ikke å skrive svarene her) Fungerer du på jobb når du bare ønsker å sove og griner? Er du i stand til å ta ansvar for opplæring? Klarer du å fullføre å ta ansvar for dine andre arbeidsoppgaver? Klarer du å skjule tårene på jobben? Bruk denne sykemeldingen til å bli frisk, presser du deg nå, så risikerer du kanskje en lengre sykemelding senere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå