Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere bestemt navn på bebisen som kommer?

Ble dere fort enige eller var det vanskelig??

Min samboer syntes nok at jeg hadde mange spsielle forslag,men nå har vi kommet i mål og blitt enige:))

Navnet skulle også være litt i samsvar med "storesøster" sitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg gravid enda, men vi har faktisk snakket om navn(:P) og vi er helt enige:) Vet at søsteren min hadde det verre så det er vel forskjellig fra forhold til forhold det..

Skrevet

Med første så ventet vi helt mot slutten. Jeg hadde skrevet liste med masse forslag, og lurte på om samboer hadde noen spesielle navn han gjerne ville ha med. Men listen min var bra nok. Vi eliminerte de han ikke likte så godt, og vi satt igjen med to navn som vi likte like godt. Disse tok vi med oss til sykehuset. Det ble hastekeisersnitt og mens pappa var sammen med barnet de første to-tre timene mens jeg lå på overvåkningen så fikk han æren av å bestemme hvilket av navnene det ble. Vi er kjempefornøyde med valget.

Denne gangen bruker vi noen fra listen forrige gang, men siden vi ikke vet kjønn denne gangen legger vi mer arbeid i guttenavnlisten. Jeg setter opp liste og spør underveis om han har kommet på noen navn. Når det nærmer seg så bestemmer vi oss nok for et par alternativer på begge kjønn og venter til vi ser babyen før vi ser hva som passer.:)

Skrevet

Tok mye tid sist, men vi ble da enige:) Denne gangen blir det jente, og vi hadde et jentenavn vi likte veldig godt fra forrige gang, så da holder vi på det denne gangen:)

Skrevet

vi ble enige om at han skulle bestemme om det ble jente og jeg dersom det ble gutt, vi hadde begge veto rett selvsagt. Det ble gutt så jeg bestemte. Jeg er ikke gravid enda, men på neste barn så skal vi ha et navn som passer med gutten vår sitt=) Kort, internasjonalt er viktig for oss.

Skrevet

Vi har gjort det akkurat som dere, lamor. Jeg skulle få bestemme guttenavn, og han jentenavnet, begge med vetorett. Det blir gutt, så jeg bestemmer. Hurra! Men det innebærer jo også at han må få bestemme neste gang, uansett.... Skumle greier... :-) Hehe, nei, det går nok bra.

Skrevet

Ja, vi er enige om navn. Vi vet ikke hvilket kjønn som ligger i magen min, så har derfor funnet et guttenavn og et jentenavn. Vi har hatt noen diskusjonsrunder og vært innom x-antall navn, men nå har vi slått oss til ro med de navnene vi har funnet. Begge navnene blir oppkalling. Jenta skal hete noe på T, for begge mine foreldre og min søster har navn på T. Jeg har mellomnavn på T. Gutten skal få halve navnet til min samboers far og halve navnet til min far. Det tok litt tid før samboeren min sa ja til guttenavnet, men nå virker det ikke som at andre navn er aktuelle =) Jentenavnet ble vi enige om momentant da jeg foreslo det =)

Skrevet

Vi har ikke bestemt, skal ikke bestemme oss før vi ser hun, men vi har 4 alternativer som vi er enige om, så har jeg fått lov til å velge ett av de når hun kommer :D han liker de jo og, så da fikk jeg velge! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...