Gå til innhold

Dere som har MYE penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... jeg bare lurer på hva dere jobber som?

Har dere arvet, har dere bygd et firma fra grunnen av, har dere vunnet i Lotto? Synes det er litt gøy å høre hva som ligger bak hver enkelts vei til suksess.

Og ikke bare si "eier eget firma", det sier jo ingen ting om _hva_ du driver med. Hva gjør firmaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er mye penger?

Vi har et hus med takst på 7 mill. Vi har langtfra det i gjeld. Men det betyr likevel ikke at vi har 5 mill netto! Vi bor jo her, og så lenge vi ikke skal selge, så har vi ikke pengene- men verdien...

Kjøpte billig tomt på dyrt sted. Bygde selv. Valgte kostbar stil, bygde lekker utleiedel. 8000 netto imorgen, pluss at mitt firma "leier" her for 8000 (skattefritt) pr mnd. Så vi har nesten gratis huslån...

Skrevet

Hm... Ja, hva er mye penger? Det får nesten bli et definisjonsspørsmål for hver enkelt. For meg har en mye penger dersom en har mulighet til å feks reise til Maldivene, uten å måtte ofre særlig mye annet i hverdagen. Eller at når en skal kjøpe ny bil, er brukt helt uaktuelt.

Nei, jeg vet ikke jeg. En sykepleier har ikke mye penger, men hun/han har absolutt nok. En student har for lite penger, per definisjon.

En professor har mer penger enn en sykepleier, men med tanke på at vedkommende kanskje har en doktorgrad, har h*n jo likevel altfor lite penger i forhold til utdannelsen.

Så... nei, umulig å svare på!

Men fortell om deres vei til en sum dere selv mener er høy, så er jeg fornøyd. =)

HI

Skrevet

Mannen min tjener godt! jeg tjener ok. Vant endel penger for 1 år siden. Så vi har det veldig bra :) Mannen er lege.

Skrevet

Jeg er ingeniør, mannen tekniker, vi jobber begge i olja, og har vel ikke akkurat noe pengeproblem nå nei!

Men olja er en dynamisk bransje, kan komme dårlige tider før man vet ordet av det...

Uansett så tror jeg at om man er ute etter penger mtp jobb i dag, må man tenke fremsiktig og velge brasjer med mye kapital, verdi og penger.

Vil tippe å tro at en lærer, aldri vil bli rik, heller ikke en som jobber i helsevesenet, eller stat/kommune.

Det private er bedre lønnsmessig. Men hvem vet, om ti år kanskje det er motsatt?

Man ser jo på verden, og spes USA for tiden, at økonomien svinger, og gårsdagens reailterer ikke gjelder lengre.

Tror vi i Norge og resten av verden går en veldig spennende tid i møte økonomisk sett.

Og ellers og, se på matvaremangelen, grunnet den vestlige verdens fokus på en grønnere hverdag. Vi lider ikke, men den fattige delen av verden har ikke råd til at maten skal bli dyrere...

Ja, nå spora jeg helt av temaet her.....

Skrevet

Skummelt å si lærere aldri vil bli rike. Min svigermor er såkalt lærer, med utdannelse adjunkt med opprykk og studiepoeng herfra til månen. Hun er en velstående dame. Min svigerfar er ingeniør og har jobbet i en trygg og sikker bedrift i alle år, og får bonuser og tjener meget godt. De har hjulpet oss i gang, med å kausjonere slik at vi har kunnet fått en god start til våre barn igjen...

Og min svigermor er tidenes godeste og snilleste menneske. Hun skal aldri på noe aldershjem, hun (de) skal få bo her så skal vi ta oss av de....Så hun er rik på så mangt!!

Skrevet

Vi har nå rett over 600 000 på bok, fordi vi har arvet, men eier ikke annet enn en 12 år gammel bil enda, så om vi har mye penger er et definisjonsspørsmål. Når vi skal kjøpe hus i sommer får vi betraktelig mindre i lån enn vi hadde trengt uten de pengene iallefall..

Skrevet

Startet og solgt firma

Skrevet

Kommer an på hva man mener er MYE penger, det...

Jeg vil si at jeg har mye penger nå i forhold til alderen min, og hva jeg har hatt tidligere. Jeg eier 1/3 i huset sammen med sambo med verdi ca 5/6 mill, jeg kjører ny bil (vel, den var ny når jeg kjøpte den for 2 år siden), jeg tjener ca 550.000,- i året og jeg har ca 300.000,- i oppsparte midler. Men så har jeg til gjengjeld ca 2 mill i gjeld, bare jeg...

Jeg har spart meg opp penger ved å være noenlunde fornuftig når det gjelder pengebruk, og så kjøpte jeg min første bolig for ca 5 1/2 år siden og tjente godt ved salg av den, og etter kjøp og salg av neste.

Når det gjelder jobb, så har jeg en god utdanning og har vært heldig og klatret fort i karrierestigen. Når jeg begynte å jobbe i bransjen for 6 år siden så tjente jeg knappe 200.000,-.

Jeg har kun hatt 1 mål i livet med tanke på penger etc, og det er å tjene nok til at jeg ikke trenger å tenke på penger, og det har jeg klart å oppnå! :)

Skrevet

Vi bor i et hus med takst på 10 million.

Min mann har tjent på å bygge opp et firma fra grunnen av. Vil ikke si bransje. Da kan noen kjenne meg igjen ;) Og så har vi på hobbybasis spekulert litt i boligmarkedet. Men det har vi roet ned nå. Dårlige tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...