esmase Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Er det fortsatt sånn at det må være en reduksjon på minimum 40% av 100 for at man skal få ledighetstrygd? Spør for en kompis her,og det er så lenge siden jeg var borti dette. Noen som vet med sikkerhet?
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Tror det er sånn at for å få arb.ledighetstrygd (dagpenger) så må du ha redusert den opprinnelige stillingsandelen din med 50%. Hmm, skjønte du?
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Dagpenger under arbeidsløshet Dagpenger er en delvis erstatning for tapt arbeidsinntekt og skal bidra til å søke og beholde arbeid. (Sist oppdatert januar 2008) Hvem kan få dagpenger? Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du: * Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent. * Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 100 218 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 200 436 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene * Er reell arbeidssøker. * Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag. * Bor eller oppholder deg i landet. * Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student. Du kan også ha rett til dagpenger hvis du er: * Permittert helt eller delvis * Etablerer egen virksomhet * Arbeidsløs grunnet konkurs * EØS-borger med visse vilkår * Nydimittert vernepliktig Kopiert fra nav sin sider!
esmase Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 Tusen takk silje og Knøttet! Da ser jeg at det er endret siden jeg var arb.ledig..(i gamle dager) Da var det nemlig 40% som var grensa,men nå har de altså endret det til 50. Takk igjen=)
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Okidok! Er i sammme situasjon selv skjønner du, derfor var det ikke noe problem å spytte ut et svar i forbifarten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå