Gå til innhold

Til alle som er gravid og studerer !! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på skole nå, skal begynde på mitt siste nå til høsten..Har termin 27.Desember ( Ifølge legen og BV ). Bor sammen med kjæresten min, men vi er ikke registrerte samboere..Har jeg rett på noe økonomisk ? Sambo er utrolig redd for att det ikke går økonomisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da får du ta pemisjon fra studiet med full støtte fra lånekassen. å alt du får det året du har perm er stipend og ikke lån. det blir omgjort til stipend når året er omme. så får du barnetrygd. så har du krav på engangsstønad da, den får du når du er 26 uker på vei. er 33 000 kr. så den kan du jo bruke på å kjøpe utstyr, eller du kan fordele den utover året å få litt mer penger i måneden.

håper det ble mer forståelse nå. =)

Skrevet

Vil få stipend fra lånekassa hvertfall som er 1-2tusen mer enn vanlig stipend og lån mener jeg. Tror det er ca 9000kr i mnd. Og har du jobba 6 av siste 10 mnd har du jo rett til fødselspenger eller permisjonpenger eller hva det nå enn heter!

Skrevet

Ukaj :) Men det jeg lurer på..Det er vel permisjon i ett år ? Og vist jeg tar ut permisjon i begyndelsen av desember, må jeg da begynde på skolen neste desember da? :P Eller må jeg begynde til høsten igjen når babyen bare er ett halvt år ?

Skrevet

da får du begynne igjenn i desember ja. kan jo hende om du har eksamener i desember, at du kan få ta de litt tidligere enn vanlig grunnet fødsel. slik at du slipper å ta de med en gang du kommer tilbake i fra perm=)

Skrevet

Ukaj :) Det var bra..Frykta att jeg ¨måtte begynde på skolen etter bebisen var ett halvt år :P

Men en ting til..Vist jeg blir veldig plaga i svangerskapet da ? Så mye att jeg ikke greier å dra på skolen, hva skjer da? Mister jeg retten til stipendet da eller ?

Skrevet

Jeg mener at du da kan sykemelde deg og få noe som heter sykestipend, og likevel få fødselsstipend som vanlig fra 3 uker før termin. Gå inn på lanekassen.no og sjekk:) lykke til!

Skrevet

Du har rett på sykestipend, men det skal jo litt mye til å ikke klare å gå på skolen da.. Du får perm 3 uker før fødsel,hvis du ønsker det. Om du ønsker å fullføre første halve året (anbefales!) kan du ta med deg babyen på skolen slik at du får fullført, og slepper å ta igjen det senere.. Det har jeg gjort mens jeg studerte med mine to første barn, og er superglad for at jeg gjorde det...! Veldig supert i ettertid..

Skrevet

Caramell FØDEKLAR!!=) : du hadde altså babyen med deg på skolen hver dag i et halvt år og det gikk bare fint? Lurer litt på dette, skjønner du... Får jeg baby før en avsluttet termin ønsker jeg egentlig å fullføre terminen likevel. Men på studiet vårt holder vi på med giftige stoffer og slikt, så jeg kan jo ikke ha babyen rett ved siden av meg... Hvordan gjorde du det? Hadde du barnevogn? Bæresele? Spør mye nå, men klarer ikke helt sette meg inn i dette :)

Skrevet

Du får penger fra lånekassen etter hva samboeren din tjener, jeg får kun 4100mnd for sambo tjener for godt.

jeg ville også tatt barnet med meg, for når dem er så små så sover de bare alikevell, blir travlere å gå tilbake når barnet er 6mnd for å si det så:)

ta med vogn, det er det letteste.

Skrevet

Men på lånekassen står det om hva du kan få i fødselsstipend: "Ektefelle/samboer har brutto månedsinntekt over kr 25 637 kr 8 500"

Hvordan kan du bare få 4100 kr i måneden da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...