Gå til innhold

Unger er rare...


mammatiltussetroll

Anbefalte innlegg

Leni er i "putte ting opp i nesa" alderen. Ingen av de andre har vert i den alderen, så dette er helt nytt for meg. Den ene dagen var det skive med smør og jordbærsyltetøy. Det skal ikke spises, men nøye stappes opp i nesen. Så var det frø, fuglefrø og "frø" fra tujaen. Steiner skal opp i nesen, blader, gress og sand. Ja, alt som er mulig og ikke mulig blir forsøkt presset opp i den søte lille nesen hennes.

 

Vi har selvsagt prøvd å fortelle henne at ting ikke skal opp i nesen, og når det ikke har virket så har vi kjeftet og brukt et helt forferdelig ord: nei. Dette har tydeligvis ikke hjulpet det aller minste for i går kveld rett før legging begynte snuppa å blø neseblod. Nøye undersøkelser viste at en liten rosa perle satt fast langt oppi nesa. Så hvordan får man ut en liten perle fra en bitte liten nese? Vi ringte legevakten og fikk gode råd. Pinsett funket ikke, men å få snuppa til å nyse må jo være bra. Så pepper ble hentet, strødd utover et fat og snuppa ble bedt om å lukte. Det virket ikke det aller minste, så da forsøkte vi å blåse pepperet rett i nesen på henne. Det hele endte med at jeg og pappaen gikk å nøs hele kvelden og snuppa... hun kom ikke med en eneste liten nys en gang.

 

Så ble resten av de gode rådene forsøk. Å skylle den ut virket ikke, nesespray virket ikke, å få henne til å blåse den ut var helt håpløst og nysingen kunne vi bare glemme. Så da ble det tur på legevakten for oss. Pappaen klomholdt på en ganske rasende liten veps, mamma lyste opp i nesen og legen klarte å dra den lille perlen ut. Nøye sammarbeid, og ut kom den, liten rosa og ferdig strøket. Snuppa hadde ødelagt kunsten til storesøster.

 

Så klokka tolv i går kunne vi endelig legge det lille trollet, minus en perle.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rar hun er. Ingen av mine har heldigvis kommet i den alderen, håper vi slipper det.. Godt det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så herlig historie!

 

Får meg til å tenke på Marikken, eller det er vel lillesøsteren hennes som får en ert oppi nesa....

 

Ja, unger ER rare, men det er vel derfor vi elsker dem så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars :-) Men må jo le litt og! Regner med vi kommer til å få med oss perler/erter/kuler både i ører og neser og sånt...Hører liksom med i vår familie det...Selv om det skal sies at det stort sett var min søster som gjorde disse tingene hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, kan tenke meg dere nok var fortvilet da det sto på, men jeg måtte smile for meg selv, du skreiv så artig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...