Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 kan dere fortelle litt om hvordan dere oppdaget det, gikk frem og hvilken behandling dere fikk. Tok det lang tid før det gikk over? har en liten mistanke om noe sånn selv.. men han er kanskje ikke "hardt" rammet.. snart 3 mnd, illskriking endel gjennom dagen, sikler og fulper plutselig veldig mye. har en favoritt side, den har vi gått til fysio med. men hun bare ser på han. vrir seg mye fra ene siden til andre med hodet sånn plutselig. og gråter litt i søvne.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 dytt... selv om jeg skal ringe helsestasjon og fysioterpeut imorgen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Litt detaljert og lang, men hvis det kan være til hjelp:) Jeg oppdaget det selv på barsel, han hadde favorittside og hang med hodet ene veien når han ble holdt under magen. Tok det opp med legen der, og fikk henvisning til fysioterapi. Gikk ukentlig hos fysioterapeut ved helsestasjonen fra han var 2 uker til han var 5mnd. Han presiserte allerede fra starten at det ikke var kiss(!). Han tøyde nakken til baby der, og jeg gjorde tøyeøvelser hjemme. Etter 5mnd ble han "friskmeldt". Jeg var ikke fornøyd, så jeg ringte Ute Imhof som er den beste på kiss i norge. Kom dit og hun så med en gang at det var kiss....var visst helt typisk. Han ble behandlet av manuell terapeut. Etter første behandling kunne jeg for første gang legge han i vogna og trille han i søvn uten problemer.... Hadde to behandlinger:) og fikk fysikalsk oppfølgning hos ute imhof et par ganger til, med spesielle øvelser. Tøying gjør vondt verre for kiss-barn:( Våre symptomer: Gulping, kolikkskriking, favorittside, og søvnproblemer. Riksikofaktorer: Lå lenge i seteleie i livmoren (født i hodeleie), og trykk på magen under fødsel. Konklusjon: Hvis du mistenker kiss er det bedre å ringe manuell terapeut med engang. Har ikke mye tiltro til helsestasjon på det området.
meg og mine 3 nydelige;) Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Sønnen min hadde KISS når han var baby. Vi skjønnte det ikke med en gang,trodde det var kolikk og var flere turer hos kiropraktor uten hell. Så prøvde vi akupunktur,men smertene ga seg kun den dagen og kom tilbake igjen neste dag. Han fikk nåler hver dag i 14 dager. Da forstod vi at dette ikke var kolikk. Han gråt og var stresset/urolig hele døgnet.Han lå mye på den ene siden og det er jo et godt tegn. Vi kontaktet en manuell terapeut i oslo,husker ikke navnet nå.... men han fikk en behandling,hvor han knakk og maserte litt i nakke og rygg. Siden den dagen,fikk vi en rolig og fornøyd gutt uten smerter:)) han kunne også bekrefte at dette faktisk var KISS,og det er alltid godt å få svar på ting... Så finn hjelp til barnet ditt,det er mitt råd.det er fryktelig vondt for den lille kroppen stakkars...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 gutten min hadde favorittstilling fra dag 1, dette pga en skjevstilling inni magen, så vi har gått litt til fysioterpaeut. og hun synes han var blitt bedre. Nå er det snart 1 mnd siden vi var der, og bare på et par dager skjedde det en total forandring. Han har aldri grått noe særlig, kun hvis det tar for lang tid før han får pupp, så vi er ikke akkurat vant med gråting. samme dag som gråtinga begynte, så sikla han MYE, og gulpa enda mer. så jeg vet ikke. Jeg er ikveld helt sikker på at det er noe. Nå har vi hatt to slike dager, og jeg klarer ikke mer. Som sagt vi er ikke vant med sånne dager, og da er mammas terskel for gråt kanskje mindre... har så vondt av å se han slik. Han er mye blid også, men så setter det i gang. også legger han seg til favoritt siden sin mere nå. Skal ringe fysioterapeuten imorgen å høre hva hun sier, kanskje vi får komme med engang, så får jeg høre hva hun sier og gjør. Ingenting, så ringer jeg noen andre. men hvem? Men blir man kvitt det helt med behandling? Ja uff... å se at han tydelig sliter med noe, er helt forferdelig. Tydelig at han også har luftsmerter. trekker beina opp også rumler det i magen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 han ble også forløst med sugekopp, som jeg leser kan være en årsak til kiss.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Hvis du bor i oslo kan jeg anbefale barneklinikken 23 69 74 85. Manuellterapeut marc de decker og spesialist i fysioterapi ute imhof. Du kan sikkert ringe ute på det nr, og spørre hvem hun kan anbefale på ditt hjemsted:) På barneklinikken er de kjempeflinke med kiss! Hvis det er kiss kan ikke en fysioterapeut gjøre det med nakken som trengs for å bli bra:( De aller, aller fleste blir kvitt dette med behandling. Det skal gå bra med din også!
Dunder Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Datter en min hadde favorittside og jeg tok opp dette med fysioterapeuten når vi var på vanlig 6-ukers kontroll på helsestasjonen. Fysioterapeuten undersøkte henne en del og anbefalte meg å bestille time hos manuell terapeut. Det var manuell terapeuten som da sa at hun hadde KISS. Jenta mi hadde ingen andre symptomer jeg kunne se enn at hun lå med hodet ene veien og at hun gulpet mye, ellers alltid godt humør. Fysioterapeuten oppdaget at hun var litt sen i den motoriske utviklingen pga låsningene, men etter behanlding er hun aldersadekvat.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Nå venter jeg på at lunsjen er over på det fysikalske institutt her i trondheim, for nå ringer vi manuell terapeut. Er en manuell terapeut der som har utdannet seg videre på behandling av barn. Har nok en mistanke om kiss på lillegull her. På mandag forandret han seg totalt og har tydelig vondt en plass. illskriking, mye (plutselig!) gulping og sikling. og favoritt siden har blitt enda tydeligere. Det er vondt å se han lider!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #10 Skrevet 7. mai 2008 søren... fikk ikke time før 19 Mai.. skal vi bare sitte å se på at han har vondt så lenge, eller er det noe annet vi kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 kan forresten kiropraktorene gjøre det samme? eller må de ha ekstra utdanning for å jobbe med barn/KISS barn..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå