Gjest Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Heihei Håper noen vil ta seg tid til å lese gjennom og kanskje gi råd... Jeg har tvillingjenter på 8 mnd og har veldig lyst til å reise å besøke familien. Men jeg må dessverre ta buss pga samboeren min jobber og har ikke anledning til å ta fri. Dette er en busstur som vil ta 2-3 timer. Men jeg må jo ha med to barn, to bilstoler, tvillingvogn + bagasje... HJELP:S Noen som har prøvd? Noen som har råd/tips? Ooog, har jeg rett på plass slik at jeg og jentene kommer med bussen og får sitte i lag? Er ikke aktuelt av vi sitter fra hverandre.. Blir glad for alle som gidde å skrive:)
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Burde jo gå fint, hvis du får noen til å møte dere der. Møt opp i god nok tid til at der får gode seter og rigget dere godt til på fire seter ved siden av hverandre. Da har du et sete ekstra å rutte med. Ring til busselskapet og se om du kan bestille plass/be om info/hjelp på noe vis. Hvor behjelpelig er feks bussjåføren med bagasjen osv.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Men du trenger vel ikke ta med egne bilstoler. Det er ikke trepunksseler i bussen slik at du får festet de likevel. Kan de sitte i vognen under bussturen? Eller kanskje det er egne bareseter slik det ofte er på flybussen.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg tror ikke dei kan sitte i vogna. Er ikke plass til vogna der vil jeg tro.. Ja, det er jo lov å håpe på at der er egne seter. Får ringe å forhøre meg tror jeg. For nå har jeg skikkelig hjemmlengsel Hehe... Takker for svar og tar gjerne i mot flere=D
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Det er ikke trepunktsseler nei, men du kan fint ha med stolen likevel, det pleier å være såpass trangt mellom setene at det såvidt er plass til bilstolen. Og du vil kanskje ha bilstolen når du kommer fram uansett:)
Ginger-mor Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Mange busser har trepunkt-seler på noen av setene (gjerne de første og de i midten av bussen). I så fall kan du helt sikkert "holde av" disse per telefon i forkant. Det hadde jeg prøvd. Tøff du er'a! Jeg tar mye buss med min, men jeg har bare én, og turene er ikke like lange. Lykke til!
Lykke X 4 Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Busser som kjører lengere distanser har gjerne en stk ferdig montert bilstol. Lurer faktisk på om det er påbudt. Da kan du jo ha ene jenta i stolen, og sjekke mulighet for å kunna bruke en egen stol, eller om bussen kan tilby flere stoler. Hør med busselskapet. Dere får så klart sitte sammen, barna er jo små. Da får bussjåføren ordne og flytte de andre passasjerene slik at dere får sitte ilag. Sjekk om det er mulighet for at du kan møte opp i god tid på et sted hvor bussen har en lengere stopp, slik at du får ordnet alt dette.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Tusen takk for svar, jenter:) Eneste problemet jeg har er at jeg ikke helt vet hvor/hvem/hva jeg skal ringe. Hehe, men finner det vel ut. Håper ialefall å få dette til . - Ja, det er som jeg sier; må man så må man P.s. Dere ser meg på Unge mødre til høsten
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Jeg skal heldigvis reise fra start"punktet" til bussen;) Så jeg er med fra første min;..
Lykke X 4 Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Lykke til med både busstur og Tv-opptakene. Skal nok følge med Det går nok helt sikkert fint med den bussturen. Jeg er sånn at jeg pleier å bekymre meg lang tid i forveien for slike ting, men så går det som regel mye bedre enn jeg hadde trodd
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Hehe, er slik sjøl Tok MANGE mnd før jeg turte å ta buss til byn bare med ungene:p Så jeg var stucked hjemme i mange mnd:p Bussturen til byn tar 10-15 min:$ Hehe, men nå gjør jeg det titt og ofte.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 Hei. Måtte bare skrive her. Ser du har tvillinger som er like gamle som mine:-) Hvordan går det? Hvor langt er de kommet i utviklingen? Hvor store er de? Lykke til med bussturen:-) Det går vel bra skal du se! Sikkert mange der som kan hjelpe deg! Men skjønner du gruer deg. Det er ett styr å være alene når man skal noen plass med de...
hannaer Skrevet 8. mai 2008 #13 Skrevet 8. mai 2008 Det går sikkert kjempefint!!!Bare tenk positivt så ordner seg alt:)Buss sjåføren er sikkert behjelpelig når han ser dere søte damer:) så kan kanskje samboeren følge deg til bussen å hjelpe deg også synes jeg,så få noen til å hente deg da du kommer frem. Tror det blir en koselig tur! Man er alltid nervøs for ting man aldri gjort:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå