Gå til innhold

Et bittelite 'dilemma' om felles hage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi deler hage med et annet par. De har gressklipper og jeg ikke. Men, jeg spurte om å få låne deres, med da selvfølgelig å kjøpe bensin til den. Det var helt greit dèt, men i ettertid har jeg tenkt at det egentlig var frekt av meg. Nabomannen er en ordentlig likanes kar som har tilbudt seg å ordne litt på bilen min ol. (håpløst tilfelle av et uanlagt kvinnfolk) .. Jeg har plantet litt og har tenkt til å plante og pynte enda mer i hagen. Det koster jo penger det også. Kanskje det kunne kompansere litt for lånet av gressklipperen?

Hva ville dere tenkt dersom naboen hadde spurt om å få låne deres gressklipper? .. Er jeg frekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke reagert på det i det hele tatt. Det er jo ikke vits at alle har hver sin av hageutstyr, når dere deler hage. Da kan jo dere ha kantklipper eller hekktrimmer f eks - så kan de andre låne det.

synes det er naturlig jeg.

Skrevet

Det er da ikke frekt:) Hva skal man men 2 klippere om man deler hage?Vi har blitt enig med naboen (de har klipper), at vi kjøper hekkesaks og trilebår. Da er det felles så lenge vi bor sånn.

Hvis du planter hjelper du til med ditt.

Skrevet

Nei, synes ikke det er særlig frekt hvis dere har felles uteareal i hvertfall.

Men hvis du synes det er litt ekkelt å spørre så har de manuelle gressklippere på plantasjen, sånne man dytter forran seg, jeg har stor plen og den funker finfint på den, jeg hater motorbråk og vil helst klippe gress på sene kvelder :-)

Skrevet

Jeg synest ikke det var frekt. Men det var vell egentlig ikke pent heller. Personlig liker jeg ikke å spørre når jeg vet at den jeg spørr ikke har muligheten til å komme med en unnskyldning og si nei.

Når det gjelder en gressklipper kan de ikke akkurat si nei på en "pen" måte heller. Du ville jo helt klart vist at den ikke var i bruk....

Selv ville jeg helst delt på en gressklipper når hagen er felles.

Skrevet

hvorfor ikke kjøpe noe selv som dere har felles. Vi har kompostkvern og en annen høytrykkspyler. Så låner vi bort og låner ved behov. Hadde hytte med felles hage (nesten)og spleiset på div hageredskap som sto i felles bod. Fulgte hytta da vi solgte.

Skrevet

Nei, du sier noe nyttnick *05.10.07* .. Jeg liker heller ikke å være frekk eller ta meg tilrette. Føler det var litt i grenseland av meg.

Takk for tips. Jeg skal tilby meg å kjøpe trillebår og litt annet vi trenger til hagen jeg. At jeg ikke har tenkt på det.

Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt på. Kompostkvern var jo en god idè. Den vi har nå er råtten og falleferdig. Du vet ikke hvor jeg får tak i en slik en?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...