Gå til innhold

Hvis jeg er gravid med nr. 2... alkohol..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

et lite spørsmål bare.. Hvis jeg er gravid, og jeg drakk to-tre glass vin både fredag og lørdag.. kan det skade fosteret? Jeg er i tilfelle et par uker på vei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkohol kan skade barnet ja, men å drikke uten å vite man er gravid er mindre skadelig enn å drikke når man vet man er gravid!

Alkohol kan skade barnet uansett om du har drukket 1 eller 40 glass vin, øl, sprit osvosv

Skrevet

Uhm, alkohol er da vel like skadelig uansett om man vet om man er gravid eller ikke!! Men til HI, det er jo veldig små sjanser for at det har skjedd noe. Best å ikke bekymre seg, og nyte at man er gravid! :)

Skrevet

HI her - i grunn enig med deg Busy Bee.. Men er det noe i det at så lenge navlestrengen ikke er opprettet så er det mindre sannsynlig..? Jeg er andresgangs, men likevel usikker ---- --

kan ikke noe for at jeg tenker på om jeg har ødelagt noe. Men vet jo ikke om jeg er gravid heller da..;)

Skrevet

Jeg tror ikke det er så skadelig når du er kommet så kort på vei. Jeg var i samme situasjon som deg med sistemann, og da spurte jeg legen min om nettopp det. Han svarte at det sannsynligvis går helt fint, for man deler ikke kretsløp osv direkte via navlestrengen enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...