Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 er det noen som vet en hunderase som er å anbefale for de som er allergiske? jeg har ønsket meg hund hele livet, men typen er allergisk så må finne en rase som han ikke reagerer på.. komplisert altså
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 allergi frie hunder finnes ikke,men allergi vennlige hunder får du;) Ingen hunder er garantert allergifrie, noen mennesker kan reagere på alle slags hunder, uansett pels. Derfor mener jeg at alle med allergi som tenker å skaffe seg en hund bør bo sammen med en hund litt, enten ved å låne e.l. før man får seg hund. Da vet man helt sikkert. Allergi er jo ikke noe å spøke med akkurat... Men de hundene som regnes som allergivennlige er de som ikke røyter, dvs. må klippes isteden og de som er hårløse, selvsagt (som Chinese crested) Av disse kommer jeg i farta på: Puddel (alle 3 størrelser) Portugisisk vannhund Irsk vannhund Spansk vannhund Tibetansk terrier Yorkshire terrier Risenschnauser Schnauser Wheaten terrier Puli (hungarsk vannhund) Mini schnauser Malteser
6Ymamma Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Bichon frisé Chinese crested powder puff Coton de tulear Dvergpuddel Irish softcoated wheaten terrier Kerry blue terrier Mellompuddel Portugisisk vannhund Storpuddel Toy puddel
6Ymamma Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Glemte å nevne at Basenji har et godt rykte på å være vennlige for de som er allergiske=)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 tusen takk for all hjelpen:) ser at det er mye å velge mellom, så får håpe vi finner en vi liker og som i kansje kan få låne ett par dager eller en uke for å se om det funker:)
LizzyG Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Curly coated retriever er også allergivennlige. Og de fine med de er at når de røyter så faller det bare dotter av, som er lette å plukke opp eller støvsuge.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Whippet, Gray hound og Italiensk mynde:) Husk at alle strihårede hunder(ex: Schnauzer, Wheaten) og andre hunder som ikke røyter noe særlig (ex: Puddel, Bichon), er det en god del pelsstell med...napping, børsting og klipping.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Basenji hadde jeg ikke nødvendigvis anbefalt til barnefeamilier...i alle fall ikke som første hund.
(0_o) Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 Husk at pollen, støv ol setter seg i pelsen på alle hunder, da. Så hvis man er allergisk mot støv, pollen ol. hjelper det lite å skaffe seg en allergivennlig hund. Man skal jo ikke bade hundene for ofte heller. De drar jo med seg ekstreme mengder med pollen og støv inn i huset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå