heldigesnart4barnsmamma Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Jobber i helsevesenet. Har fast stilling( deltids) + at eg jobber en del ekstravakter. Nåken som veit frå kvaslags grunnlag foreldrepengane blir utrekna??? Kun fast eller begge deler???? Gidd liksom ikkje å "slite meg ut" på ekstravakter dersom eg ikkje får igjen for det. Tenkte å tjene meg opp litt ekstra no og heller redusere med å gå kun den faste stillingsprosenten mot slutten av graviditeten. Men blir grunnlaget rekna ut kun frå dei siste 3mnd, eller kan eg be om å få lenger opptjeningstid???? På forhånd; takk for hjelpa ;o)
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Om du går inn på NAV sine sider så finner du en kalkulator som beregner foreldrepenger for deg der....var til hjelp for meg hvertfall
mamma til 2... Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 jeg jobbet også deltid + extra vakter.. man får utbetalt for alt! de tar gjennomsnittet av de beste 6 av 10 mnd
Herkules Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 JA du får for ekstravakter, NEI de tar ikke de 6 beste måndene! De tar et snitt av feks 3, 6 el 12 mndr som regel om du har veldig varierende inntekt. Som hovedregel tar de siste lønning før perm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå