Gjest Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Jeg lette etter ei webside i går som jeg har vært inne på før og som jeg ikke engang klarer å google meg fram til og rota meg til slutt innpå temporary internet files. Hva er egentlig temporary internet files? Er det webadresser som har blitt besøkt? For mange av dem (feks jpg-filer) var blitt åpnet på samme tidspunkt (og det kunne være 20 av dem på det tidspunktet). Og hva er en cookie? (ja, jeg oppdaget noe som det ikke var meningen at jeg skulle oppdage..
*ale* Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Temp filene er der sidene du har besøkt (infoen) lagres på pc`en for at man skal åpne de raskere neste gang. Du kan selv slette de eller stille inn hjvor lenge de skal lagres... Dette tar masse plass på pc så ikke lagre for lenge.... Cookies er at forskjellige nettsteder registrerer degm eller legger igjen et spor (cookie) på pc`en din. Dette er oftest for å telle antall besøkende, se om man er innom siden flere ggr (statistikk) Tar også mye plass etterhvert,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå