Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har en datter på 2 1/2 år som siden hun var ca halvannet år har sittet på do på doring ved bleieskift. For ca en måned siden fant hun selv ut at hun ikke ville ha bleie på, og vi foreldre tenkte vi måtte benytte sjangsen og prøve å slutte med bleien. Det gikk kjempefint til å begynne med, et par uhell av og til men det må man jo regne med. Etter et par uker begynte hun å holde seg i barnehagen. Hun sitter på do der, men det kommer ingenting - hele dagen! Til og med når hun får bleie på holder hun seg. Nå har hun vært syk en uke, og plutselig vil hun ikke sitte på do her hjemme. Hun holder seg så lenge hun klarer, og tisser bare et par ganger til dagen nå de siste to dagene. Avføring har hun ikke hatt på tre dager. Nå begynner jeg å bli bekymret, og lurer jo svært på hva jeg skal gjøre. Jeg har tatt på henne bleie nå, og kommer nok til å levere henne i barnehagen med bleie i morgen. Har prøvd å forklare henne at hun kan tisse og bæsje i bleien viss hun ikke vil gå på do. Nå sover hun søtt, og tisser forhåpentligvis i søvne. Hun har faktsik vært tørr på nettene lenge nå, men i dag har hun holdt seg så lenge at det bare måååå komme.

Er det noen som har lignende erfaringer, eller gode tips å komme med.

Hilsen fortvilet mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt har også vært innom slike dager. Lite tiss og ingen avføring.

Min gutt satte seg gjerne på ringen, men det kom ikke noe. Gutten min forklarte veldig så klart til meg at han ikke ville at vi skulle mase. I barnehagen spør de vissnok ganske ofte om han må tisse - og han ble bare lei. Tror at i vårt tilfelle så ville småen vise at han liksom hadde makten. Det hele pågikk i ca 5-6 dager.

Skrevet

Takk for svar.

Ja, det er nok masing som har utløst det hele her også. I barnehagen ble det mye masing om dette her og fra mange voksne. Vi har prøvd å ikke mase her hjemme, men ser jo nå at det blir en del press fra oss når det går så lang tid mellom hver gang hun går på do. Nå har hun ikke tisset siden kl 13, og jeg var akkurat inne på soverommet å kjente på bleien, og den var tørr. Kan jo ikke være bra.

Lot du gutten din styre det hele uten noe masing, eller tok du på ham bleie? Får la henne velge selv i morgen og håpe på det beste.

Skrevet

Gutten min var sta og ville som sagt ikke på do. Jeg ville ikke begynne med bleie så jeg lot det bare gå sin gang. Jeg gav myyyye saft og lot han tisse i buksen. Før eller siden kommer det jo noe ut. Min gutt skjønte da at det ikke gikk ann å bare la være å tisse. Jeg følte at min gutt ville bli kvitt domaset med å bare la være å tisse - men han fant jo ut at det ikke er mulig. Vi hadde noen uhell i buksen,før gutten min så at slaget var tapt:)

Gi mye drikke er mitt tips. Men la være å mase om do. De lærer det jo før eller siden uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...