Brenda med 2 ute Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Hvorfor flyttet dere? Hvor lenge har dere bodd der dere bor? Hvor bor dere?(må ikke besvares) Trives dere? Hva er det beste med det landet dere har valgt? Og kommer dere noensinne å flytte tilbake til Norge? Jeg flyttet for at mamma og pappa ville, var 9 år så jeg hadde ikke så mye å si om den saken. Jeg bodde der i 17 år før jeg kom "hjem" til Norge igjen Jeg bodde i Sverige Trivedes godt, men Norge er bedre for meg. Samboer og barn her nå og føler meg mer på plass. Sverige var flott på mange måter, skärgården, midsommar, sill, sommaren var ju fantastis!. Ja det er jo noen ting jeg savner med Svea, men mor og far bor der fortsatt så jeg drar ofte på besøk. Ja, jeg har flyttet tilbake;)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Jeg flyttet til Costa del Sol i Spania fordi kjæresten min bodde der, han er halvt spansk halvt engelsk. Vi traff hverandre i Sveits og ingne av oss hadde lyst til å bo der. Jeg flyttet ned hit for 4 år siden snart. Det beste med spania er selvfølgelig været, selv om det blir sykt varmt.., bare det å kunne leve mer utendørs uten å kle seg inn i lag på lag på lag med klær er herlig, deilig å gå med de skoene man ønsker.., deilig å spise utendørs og ha barn her. Alle elsker barn og skjemmer de bort til enhver annledning. Det er et positvt land med masse ambisjoner for fremtiden, alle ser liksom fremover:) og det er deilig med optimisme rundt seg. føler nesten det er litt omvendt i norge til tider. Kommer nok ikke til å flytte tilbake
hit og dit Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Hvorfor flyttet dere? For å gå på skule uten å måtte bruke 3 år på norsk sidemål, og tysk. Hvor lenge har dere bodd der dere bor? 4-5år Hvor bor dere?(må ikke besvares) Ungarn Trives dere? Ja, veldig Hva er det beste med det landet dere har valgt? Klima. Folket. Utdanningen er veldig bra, men veldig intens. Levekostnadene. Helsevesenet: blei tatt veldig godt vare på under graviditeten og hadde ein veldig god opplevelse under fødselen. Sett bort i fra at maten stinka, ingen snakka engelsk, ingen air-condition i 40 varmegrader og me måtte ta med toalettpapir og bestikk heimante. For meg er kvaliteten på personalet, det å bli tatt seriøst og at ingen sjangser blir tatt i forhold til meg og ungen viktigare enn om eg må ligge på gangen eller om sjukehuset har nye lokaler. Og kommer dere noensinne å flytte tilbake til Norge? Ja. Eg liker meg veldig godt i Norge. Savner sjøen.
Patetica fåkksi Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Hæ?! Hvor på Costaen? Jeg flytta hit i august 2000.
ZamZam Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Flyttet da jeg var akkurat blitt 20 pga kjærligheten.. Bodde i Frankrike i fem år og har nå flyttet til Afrika for to år og skal tilbake igjen til Frankrike. Dette er et u-land og da har man noen ekstre utfordringer og til dels litt vodelig, men det er jo litt fantastisk natur rundt om her og man kan bade hele året( det var den annonsen)... Frankrike er det landet jeg trives best i, jeg liker skikkene,meneskene, at barna er med mye mer enn i Norge, maten, tempraturen. For meg er Frankrike det landet jeg ble voksen i selv om jeg selvfølgelig hadde barndommen min i Norge.. Vi kommer til å flytte tilbake fordi vi vil at barna skal kjenne Norge og familien sin og norsk natur er jo et kapitel for seg selv, MEN det vil ikke si at vi kommer til å bo i Norge resten av livet.. Føler at jeg aldri blir fransk, men heller ikke ordentlig norsk igjen.
Patetica fåkksi Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Vaya, der har jeg også bodd, i Los Pacos, og opp mot Mijas. Nå bor vi i Álora men jobber i Malaga og Torremolinos så vi er ofte ved kysten, de har jo bygd ny motorvei hit nå så alt er så mye nærmere. Hva skal dere 17 mai da? Jeg var med på noe arrangement i Fueng. for noen år siden..
Muffinsmamma Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Først for å studere, men ble her pga mannen Trives utrolig godt det beste er prisene, maten, bra å bo her med barn kommer nok ikke til å flytte tilbake..
yasmina Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Vi flyttet for aa kunne vaere naermere familien og pga jobbmuligheter her for mannen. Pluss at her hadde vi fint raad til at jeg er hjemme med barna saa lenge vi oensker det. Naa er det et aar siden vi flyttet hit, vi bor i Midtoesten. Vi stortrives alle mann, men det er mange utfordringer i hverdagen. Det positive er kanskje luksusen man velter seg i her nede og delvis vaeret. Det aa oppleve en annen kultur og spraakmulighetene for barna. Men vi har ikke slogt huste i Norge og regner nok med aa flytte tilbake en dag selv om vi begge er enige om at det saa visst ikke er sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå