Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter bare et halt år som sammboere er jeg blitt gravid. noe jeg nå er ganske fornøyd med=) vi har snakket masse om barn hele forholdet å nå når vi fant ut at vi venter et selv, har vi snakket masse å kommet fram til at vi skal beholde det:-D noe vi er veldig glade for begge to:)

skal på min første legetime nå på fredag(9mai) for å få en ordentlig bekreftelse. i følge terminkalkulatoren er jeg 6 uker å 1 dag på vei. bare en mnd etter sotresøsteren min:)

er jo selvfølgelig mye som kan skje enda, men vi håper på det beste=)

er det noen som har tips til meg om hva en det måtte være (kvalme, trim, kosthold osv) så slå dere løs å send et brev eller noe:)

Siv-Anne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer da:)

jeg var 17 da jeg ble gravid, og fødte en gutt da jeg var 18:) er en utfordring å bli foreldre når man er så ung, er mye nytt å mye å lære. håper dere har foreldre som vil hjelpe litt til og at dere er helt sikkre på at dere er klar for en baby.. ikke for å være negativ, men det er veldig slitsomt å være gravid og ung, ikke har du fådd fullført utdanningen din og du må gi slipp på mye av ungdomslivet. dette har jeg opplevd selv så jeg vet hva jeg prater om:)

det er jo kjempe bra at dere er sammen om å ville ha babyen og at dere har pratet mye om det:)

håper alt går bra for dere:)

er kjempe mye kos med baby og jeg trives kjempe godt som mamma:) jeg er ikke sammen med barnefaren mer, når man er så ung er det ikke så ofte at forholdene varer. var sammern med barnefaren i litt over 2 år. men det ble slutt rett før babyen kom.. men men, det var til det beste. har ny kjæreste nå da:) trives veldig godt sammen med han, og sønnen min elsker han:)

når d kommer til kvalme så er det veldig forskjellig, jeg ble kvalm da jeg var i uke 7 eller 8, husker ikke helt. det var hele dagen og var ikke noe morro..

trim, jeg gikk tur vær dag.. og jeg gikk til jobb å hjem igjen. (var 3 km til jobben) men da jeg kom i uke 30 så klarte jeg ikke å gå så mye turer. hadde bekkenløysning osv..

kosthold, det er en del mat man ikke burde spise. det kan du søke om på nettet:)

ellers kan man spise det man vill:p sunn mat er det beste, men litt usunn mat av og til skader ikke:)

jeg hadde helt dilla på pomfri i flere månder, men kunne jo ikke spise det vær dag. hehe! men så fikk jeg dilla på mandariner i slutten:)

men det er jo selvfølgelig forskjellig hva man får dilla på da:)

ellers så er det lurt å spise vitaminer og omega 3.. det finnes noe som hete Gravid, som du kan kjøpe på apoteke.. det inneholder alle de vitaminene du trenger:)

så kan du ta vanlige Omega 3 tabeletter eller selolje kapsler som da inneholder noe eksta..

ellers så får dere ha lykke til med allt sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...