litakine og Theodor Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 http://www.finnmarken.no/lokale_nyheter/article3521135.ece Utrolig og ufattelig at noe slikt kan skje!
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Lest det der ja, trist sak. Og jeg som har planer om å utdanna meg til jordmor kjenner det stikker litt ekstra i magen ved tanken på at slikt KAN skje, selv om det skjer uhyre skjeldent. Hva som skjedde sto vel ikke, men det var vel akutteblødninger regner jeg med, kan være alt fra morkake som løsna under fødselen til at livmora revna, lest endel om slikt, vanskelig å forutse og kan skje helt uventa i en fødsel som er forventa å skje uten komplikasjoner :-( Da kan det går fort hvis blødningene er store og alvorlige. :-( Jeg føler sånn med familien og peronalet som var der da dette skjedde det må være ufattelig hardt og mildt sagt jævlig.
litakine og Theodor Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 jeg tenkte eklampsi-anfall, det er sjeldent, og veldig farlig, og dødelig.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Så tragisk... En av mange grunner til at jeg aldri ville blitt lege eller jordmor er det ansvaret for liv og død. Huff...
Snuppa! Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 I alle dager. Trodde ikke slikt kunne skje jeg,så trist. Skal tro hva som har hendt.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Det kan nok skje desverre, selv med all verdens ekspertise til stede så er fødsler og svangerskap tross alt en viss risiko, lav her i Norge og vesten, men til stede. Jeg sitter å leser om eklampsi: http://ww2.tidsskriftet.no/tsweb/199912/leder3.html
litakine og Theodor Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2008 jeg hadde eklampsi uten forvarsel, og med kun tegn til preeklampsi... en forferdelig opplevelse, mest for min samboer siden jeg var "ute av det" mesteparten av tiden. og når jeg leser nedover, så ser jeg at trombofili nevnes, og jeg har vært til utredning for mulig trombofili, men måtte avbryte pga graviditet
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Ja, blodpropper ja....håper de finner årsakene så det er mulig å teste og forebygge det. Selv om det er skjeldent så er alle liv like verdifulle og forferdelig for de som rammes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå