Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 30. På lørdagen fikk jeg så utrolig vondt i huden når jeg var ute å gikk.

Midt på magen ved siden av navlen. Regner med at dette er normalt, men det er veldig vondt når jeg er i posisjoner hvor huden strammer.

Er kjempe ømt bare jeg stryker fingeren over…. Au

Noen som har merket det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så rart, har det samme tror jeg og har ikke hørt om noen andre.

Er omtrent like langt og har knallvondt på et område til venstre for navlen. Har vært sånn siden fredag, ikke helt ytterst i huden men det ligger på (og ikke i) magen. Blåmerkeaktig vondt på en måte. Spesielt vondt å stryke fingeren over og klær som kommer borti, ikke like vondt å trykke hardere. Må være noe med mage i spenn og muskler som strekker seg har jeg kommet fram til...

Skrevet

Jeg har hatt dette selv, og har funnet en forklaring, kanskje... Jeg vet ikke hvor sant det er, men jeg tror jeg har lest et sted at det er innsiden av navlen som strekkes. Den er visst festet i noe på innsiden, som en rest av navlestrengen, og når magen vokser så strekkes denne på innsiden. For så vidt logisk, men sannhetsgehalten skal jeg ikke garantere :)

Skrevet

Men dere har ikke hørt med JM eller lege? Vurderer å ringe i morgen, men har ikke lyst til å vær hysterisk heller.

Så lenge det ikke føles ut som det er inni magen er det vel ikke noe farlig skulle en tro ?

Skrevet

Tror ikke det er farlig nei, det forsvant på meg etter noen dager. Kommer tilbake hvis magen strekkes skikkelig, f.eks. hvis jeg får masse luft i magen, så blir det borte igjen. Må sikkert bare gå seg til, det er jo mye som strekkes.

Nå er magen mer øm fra innsiden, siden hun som ligger der inne sparker rett ovenfor navlen så det gjør vondt ;)

Skrevet

Ja har det også særlig med luft i magen og sånn.

Ang. kontakte lege. Jeg kan fortelle at jeg var til legevakt i helgen med uvi. Legen oppdaget det var et sted på magen som var veldig "trykkvondt" så hun sendte meg videre til sjekk på sykehuset. Gynekologene på sykehuset var ikke særlig bekymret, kun legevaktslegen som ville være på sikre siden. Tror legens tenke var at det gjør vondt i området over morkaken hvis den løsner og blør (men det vil nok gi flere symptomer). Uansett, lite bekymrede gynekologer tittet med ultralyd og alt var fint. Gyn. ante ikke hvorfor det var vondt men altså ikke noe å bekymre seg for. Tror ikke det er vits i å kontakte lege for det med mindre du føler deg dårlig på andre måter. Er min konklusjon jaffal. Men såklart, går man og bekymrer seg kontakter man jo lege for det er jo unødvendig å gå rundt sånn!!

Skrevet

Det er vanlig å ha vondt/være øm rundt navlen fordi det er her bukhinnen er tynnest og man blir mest følsom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...