Gå til innhold

Kan man "slette" en fadder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

døpte våres datter for 1 år siden ca.. bestekameraten til samboern min og dama hans var faddere for datteren min. Nå i januar tok bestekameraten til samboern min livet sitt og jeg vill VIRKELIG ikke at hun skal være fadder for barnet våres, jeg vet at det ikke er sånn som i gamle dager der fadderne tok hånd om barnet hvis noe skulle skje med oss, men saken er det at hun er psykopat, vet at man ikke skal legge skylden på noen andre for et salvmord men hadde det ikke vær for hun så hadde han levd idag, mye ting som viser at hun er syk i hodet med det ville ha tatt hele natta å skrevet det ned men dette visste vi ikke da vi spurte de om de ville være faddre, det har kommet frem etter at han gikk bort, uansett så vil jeg ikke at hun skal ha noe med barna mine å gjøre jeg vil ikke at hun skal ha den æren! er det mulig å kontakte menigheten sånn at hun får det som brev i posten? det fortjener hun virkelig! er det mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff , kontakt kirka å hør der , det burde da være mulig det.. masse lykke til.

Skrevet

Huff, håper hvertfall det for din skyld! Ville tatt kontakt med kirken din!

Skrevet

dytter...

Skrevet

Jeg kjenner ei som har gjort det, og det var ikke bare lett. Hun måtte ha møte med biskopen, og fikk etter hvert fjernet fadderen. Så hvis grunnen er god, skal det altså være mulig. Aller først må du ta kontakt med kirkekontoret, så guider de deg videre.

Skrevet

Å være gudforelder/fadder innebærer ingen juridiske plikter, men er i realiteten kun vitne på barnets dåp. Og det var hun jo, desverre ingenting å gjøre med. Og som hun over her skriver, et vitne kan fjernes, men det er ingen enkel prosess. Om hun ikke er påtrengende ovenfor dere er det ingen grunn for å opprettholde forholdet til henne, heller ikke fra et kirkelig ståsted. Men kontakt kirken og forhør deg om hvordan du kan gå frem.

Skrevet

Må vel kunne skrive en annen person i et testamente?

Vi døper ikke og har derfor ikke faddere, men må skrive et slags dokument eller testamente. Da er det jo det som er deres ønske, og det som burde legges til vekt hvis noe skulle skje med dere.

Ellers i hverdagen trenger jo ikke en fadder ha så mye med barnet å gjøre hvis man ikke ønsker det? Det er jo ingen forpliktelser sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...