Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte lager dere kjøttkaker og annen norsk husmannskost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde fiskeboller i hvit saus her forleden dag.

Mannen min kaller det "fish testicles"!

huff hehe

(fish balls)

Skrevet

Mmmm... Det hørtes godt ut med fiske testikler :D

Skrevet

Jeg hater at han kaller det det...ikke bare det, men han elsker å fortelle folk at kona hans lager denne norske retten som kalles fish testicles!

Jeg må jo bare si at han lyver så det renner av han, men hva med de som faktisk tror han? Greit nok at halve verden tror vi har isbjørn i gatene i Oslo. Men at vi spiser testiklene på fiskene, det bør vi ikke spre!

Skrevet

Ca like ofte som hjemme tror jeg faktisk.... tar faktisk med ned slike ting som fiskepudding osv :)

Skrevet

Og jeg har laget kjøttkaker, men det er lenge siden-

Har bakt en del gode brød, som jeg pleide bake i Norge.

Svigerfar elsker maten min. Minner han om hans første kones matlaging,sier han. Hun var tysk.

Skrevet

Like ofte som når me budde i Norge. Ein gang i veka kanskje. Kjøttkaker spiser eg sjelden fordi eg liker det ikkje, og fiskeboller har me sjelden fordi mannen liker det ikkje. Einaste problemet her er at me mangler kålerabi, ellers så hadde eg hatt lapskaus og komler oftere. Så det blir lammefrikase, "sosakjøtt" og kjøttsuppe for eksempel

Skrevet

Eller der laug eg godt. Det er kun tradisjonelle kjøttretter me lager like ofte

Heime hadde me spiste typiske norske fiskeretter 3-4 ganger i veka. Då det ikkje er fersk fisk her nede, og me ikkje liker fiskeprodukter og frossen fisk, så er dei måltida erstatta med kalkun og kylling.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

lager ting som lapskaus og sånn relativt ofte, kjøttkaker lager jeg aldri, men kjøttboller er jeg god på, men de blir langt fra norske på smaken

ellers lager jeg risengrøt en gang i blandt og hadde fiskeboller i forrige uke. første gang på 2 år -... ble litt skuffet..hadde hypet det opp i hodet mitt

lager grusomt gode vaffler og skillingsboller, når annledningen byr seg

Skrevet

Det er utrolig sjeldent nå, for det er rett å slett ikke å få tak i.

Da vi bodde i Frankrike var det faktisk en gang i uka, men da var jo utvalget av varer litt bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...