Northernlights Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Kan du isåfall fortelle meg hvordan det føltes? Mannen i huset har fått påvist mangel på B 12, og må hver eneste dag få sprøyte på legekontoret. Og ellers sover han mye. Blir man virkelig SÅ slapp, at man ikke orker åpne øynene?
iznogood Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Ja, det kan man bli. Jeg bare sov og sov og sov og var så trett og slapp og sliten hele tiden.
Northernlights Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2008 Men tok det lang tid før du ble bedre etter sprøytene? (om du fikk det) Trenger en fungerende mann!
iznogood Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg ble bedre i løbet av en uke :-) Energien kom fort tilbake, syntes jeg :-) Tror Aurora Boris (det er mannen din, det visste du sikkert ikke:-) vil bli mye kvikkere etter ett par tre runder med sprøyte.
Northernlights Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 Ok, han har fått 3 sprøyter så langt, og er nesten trøttere i dag enn i går. Kan folk dø av mangel på B 12?
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 tror man kan skade hjernen, en slags demenslignende skade
Northernlights Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 Huffda, han er jo allerede litt sånn ;o)
Vrimle Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Har hatt det ja. Følte meg slapp, trett, giddesløs, sur og lei. Så begynte jeg å miste litt hår, men etter jeg begynte å spise kjøtt ble det mye bedre! Håper sprøytene virker fort på han da, for det er jo slitsomt både for deg og han når det er sånn det er nå..
MamiMaribel Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 jeg ble sliten og slapp, men ikke dødstrøtt. Når det nærmet seg tid for ny sprøyte, ble jeg kvalm. Sånn ble jeg minnet på at det var på tide med ny dose. Vet du hva nivået hans ligger på ?
Northernlights Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2008 Nei,aner ikke. Han fikk ikke vite det, men det er vel fordi han ikke spurte. Skal få han til å spørre om det i morgen tidlig. Slitsomt for alle parter dette her.
Mamma til to tette Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Jedg føler meg skikkelig syk, slapp, enorm appetitt og kan sove døgnet rundt når det nærmer seg slutten på dosen. Men etter å ha fått sprøyte så kjenner jeg stor virkning allerede etter 1-2 dager. Men det kommer jo anpå hvor lang tid han har gått med lave doser, altså at det tar lenger tid før han er oppi normal dose. B12 er enormt viktig for sinnstilstanden, kan faktisk bidra til depresjoner uten B 12
MamiMaribel Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 Ja, kan tenke meg at det er gørrslitsomt. Det er jo alltid det når den ene parten er syk eller går for halv maskin (eller har slått den av!). Håper at sprøytene virker snart. Har du googlet litt på B12-mangel ?
Northernlights Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. mai 2008 Ja, har googlet litt,. men ville høre fra noen som har hatt det. Han hadde lungebetennelse i mars, og legen tror det kanskje har noe med det å gjøre. Men han er jo generelt en dårlig mann (syk altså)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå