Gå til innhold

Dere som har søkt engangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk dere pengene på konto før dere fikk vedtaket i posten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt i håp om at noen kan fortelle meg.

Skrevet

Søknaden min ble registrert i dag, når tror du pengene er på kontoen min?

Skrevet

Forsvant du :) ?

Skrevet

Huff, jeg er så irritert på denne engangsstønaden!

Jeg søkte fredag for litt over 2 uker siden, og har nå ringt de 2 ganger. Den siste gangen møtte jeg en fyr som ikke visst hva en engangsstønad er, men han gikk ut fra at den kom til å bli utbetalt omkring terminen (!!!) min.

Til slutt kunne han fortelle at det ikke har blitt fattet noe vedtak enda, men jeg kan ikke forstå hvor lang tid dette skal ta?

Er forøvrig 29 uker på vei, og begynner å bli blakk!

Skrevet

Jeg forstod det sånn at når de først har registrert søknaden så kommer det til å gå fort, men har hørt delte meninger og erfaringer her inne angående dette. Jeg får nok bare smøre meg med tolmodighet..

Skrevet

Nav er elendige. Søkte i uke 25, ringte dit i dag å da sier dem søknaden bare ligger hos dem ferdige behandlet uten at dem har ført over pengene. Så saksbehandleren skulle sette dem inn i dag, så da håper jeg dem kommer i morgen.

Ps: Det er bare å mase for å få noe fortgang, spør etter saksbehandlerene, de på sentralbordet har stort sett ikke peiling.

Skrevet

Ja men jeg har forstått det slik at de nå har omorganisert, i hvert fall her i Bergen, det vil si at de å lokalkontorene går igjennom søknadene for å se at de er riktig utfylt for så å sende dem inn til de som skal behandle søknaden, om man får stønaden eller ikke. Jeg har fått beskjed at jeg må ringe kundeservice for å få vite hvordan saken min er fremover, vil jeg ha fortgang i saken så vet jeg ikke hvem saksbehandleren min er??

Skrevet

Jeg har også ringt å purra på den, jeg vet at søknadfen ble mottatt 3 april og pengene blir tidligst utbetalt 12 mai, jeg er 27+4 i dag, sp da dukker den vel opp engang til uka da, det er tydeligvis store forskjeller på hvor man bor. har tidligere sett her inne at man får den i uke 26, jeg får den altså i uke 28. (drammen)

Skrevet

Be om å få snakke med dem som behandler engangssøknadene.

Har enda ikke fått noe, selv om hun dama skulle sette dem inn i går så jeg fikk dem i dag.

Jeg fikk også vite at pengene utbetales når det er igjen 12 uker av svangerskapet, men i går ble jeg fortalt av 2 stk at vi har krav på dem fra uke 26. Så dem burde snart begynne å kommunisere med hverandre.

Skrevet

Når jeg søkte om engangsstønaden så søkte jeg en mandag og pengene var innpå på onsdagen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...