xxxJulianexxx Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Jeg ønsker tips jeg:) Selv prøver jeg å være så økonomisk som mulig fordi jeg da får råd til å kjøpe meg litt ekstra spesielle ting innimellom. Selv sjekker jeg alltid reklamen i postkassa for å finne ut hvor det er billige matvarer og andre ting vi trenger. Vi reiser faktisk rundt i forskjellige butikker for å få med oss tilbudene. Vaskepulver er dyrt så det kjøper jeg i store kartonger på Felleskjøpet. Dopapir og tørkeruller kan kjøpes i store kvanta i spesielle butikker. Mye billigere. Her i huset har alle basisgarderobe. Vi kjøper ikke merkeklær men handler mye i billigbutikker, også på nettet. utgangspunktet er at det meste skal passe sammen sånn at vi ikke trenger så mange klær. Julegaver kjøpes hele året. Da slipper vi den kjempeutgiften i desember. Det er sikkert tusen andre ting jeg kunne nevnt også. Hva med dere?
heisand? Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 trumfkunde. setter av 2000kr til et annet kort, som brukes om det er for lite på hovedkortet
Silje og Vaniljebollene Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Bruker minst mulig strøm. Har sånn coop-bonuskort. Får inn en tusenlapp i året.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Også har vi trumf-kort, men der får vi ikke like mye i bonus, selv om vi hovedsaklig handler på joker.
xxxJulianexxx Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 Vi har også trumf kort og er coop medlemmer. Dessuten arver eldstemann masse klær etter sønnen til venninna mi. Hun er veldig klesinteressert så det er veldig mye fint. Masse av dette skal også yngstemann arve. Vi bruker ekstremt lite penger på klær.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Dessuten er vi begynt å tenke oss om før vi kjøper noe. Leker, interiør osv. Før pleide jeg bare å raske med meg uten å tenke, men nå er det sjelden jeg kjøper noe. Samtidig savner jeg ikke noe, så det har tydligvis vært mange unødvendige kjøp tidligere.
happybirthday Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 smøre nistemat og ta med vannflaske, uannsett hvor dere går. Særlig til barna, som har en tendens til å bli sultne tvert man er hjemmefra, blir mye billigere og ikke minst sunnere enn å kjøpe noe ferdig-greier (boller ol) når sulten melder seg. Bruk en kjøpe-vannflaske, fyll på vann fra springen når den er tom. Innimellom vasker du både flaske og tut i oppvaskmaskinen, for særlig tuten har en tendens til å bli litt skitten.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå