Gå til innhold

Er det lurt å holde seg til en type grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre i dag at allsidig kosthold kan rette opp problemer med hard mage til små barn! Vi har funnet en grøt som holder magen litt i gang, så trodde jeg burde holde meg til den da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja...spørs hvor gammel ungen er....for lenge kan være feil det også..da blir de fort kresne og sære... Jeg har bytta ofte, grøter, forskjellige middager, pålegg osv.

Skrevet

Han er 8 måneder og jeg vet snart ikke om jeg orker mere! Stakkars gutt som må slite slite slik! hos legen får han bare avføringsmiddel så! Alt virka fint etter vi begynte med hipp mme og fullkornsgrøt fra holle! Men nå er vi i gang igjen! Har vært hyling i hele natt og dag pga hard mage!

Skrevet

ikke tenner på vei? :) dumt spørsmål kanskje :(

Skrevet

Det er mulig da:/ Har gått fint i ca 2 uker! Men i natt var det igang igjen:( Helt helt fra meg nå!! Han har slitt så fælt siden han ble født! Legene vet heller ikke hva vi skal gjøre lenger.

Skrevet

Har han blitt testet for allergier?

Et tips: Ved forstoppelse gav vi vår jente litt linfrø blandet inn i grøten. Det hjalp kjempegodt. Men hun var litt eldre da, men... Kan jo hende at det hjelper!

Skrevet

Legene fikk oss til å prøve soysmelk en gang, men ble bare veldig urolig av den! De vil ikke teste han fordi de mener at det er så liten sjangs for at det slår ut i så ung alder!

Når kn man begynne med linfrø da?=)

Skrevet

Jeg vet ikke om det er noen regel for når de kan begynne med linfrø... De er jo bittesmå, så han hadde nok greid å svelge dem.. Men de virker som bare det, så ikke bruk for mye :) Her rant det over i bleia etter at vi hadde for mye i. De kommer hele ut igjen, så jeg tror det er ganske trygt. Du kan kanskje spør legen? Men det spørs vel om han vet noe om slike kjerringråd.

Skrevet

Hehe! Ja det var det;) Får jeg kjøpt det i daglivaren?

Verken malt eler svisker får fart på sakene:/

Skrevet

På de største butikkene iallefall - i bakehylla på obs!

Skrevet

Tusen takk! Han tåler ikke 8 mndrs middagsglass enda! Så vet ikke om jeg tør å prøve 8 mdrs grøt, likevel om det er mere fiber i den (har hørt det kan hjelpe) Må alltid vente en måned ekstra med han, før vi kan hoppe opp et trinn=)

Skrevet

Hos oss hjalp det veldig bra å bytte til grovere grøt.

Da gikk det fra treg mage og bæsj hver 3.-4. dag til fin bæsj så godt som hver dag :-)

Så nå får han minst ett måltid med grov grøt hver dag.

Skrevet

Så bra=) Hvor gammel er han da? og hvilken grøt er det snakk om her?=)

Skrevet

Kan man ikke gi en slik grov grøt både morgen og kveld altså?

Leste litt på nestlè mild fullkornsgrøt, og fullkornsgrøt med frukt!

Nå får han holle sin fullkornsgrøt 2 ganger daglig

Skrevet

Vil bare si en ting angående linfrø.

Veldig godt tips, men da må dere sørge for at han drikker masse ved siden av. Linfrøene sveller og danner en gelehinne rundt frøet og kan virke mot sin hensikt, altså forstoppende, hvis man ikke drikker nok ved siden av.

Skrevet

Oy! Han får melk til alle måltider som regel, bortsett fra middagen da! da får han vann! Han liker å sitte med tutkoppen for seg selv! så om han drikker av den regelmessig i løpet av dagen så går det vel greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...