HappyMama :o) *fødeklar* Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 I går kveld merket jeg plutselig at det ble så vått i trusa, og da jeg skulle reise meg for å gå på do og se hva det var, bare rant det nedover beina mine....Det var blodfarget vann som kom. Ble selvfølgelig kjemperedd og ringte til legevakta. Legen sa det kunne være begynnelsen på en abort, og gav meg time på gyn.pol i dag kl 9. Det skjedde ikke mere i natt, hadde bare litt murrende Da jeg kom på sykehuset i morges var jeg helt sikker på at babyen var død, den kan jo ikke overleve uten fostervann så tidlig i graviditeten, tenkte jeg. Men neida, den hadde det helt fint, lå og sprella og hjertet slo som bare det! Masse fostervann igjen var det også, heldigvis. Men nå er jeg selvfølgelig engstelig for at det skal skje igjen og at jeg skal få en infeksjon som gjør at det blir abort. Legen sa det kunne skje. Men det kan også hende at alt går helt fint. Tungt å gå å ikke vite om det går bra eller ikke...føler meg så rar, har litt vondt i magen og føler ofte at det presser på nedover, akkurat som om noe vil ut...ekkelt!! Så nå lurer jeg på om noen av dere har opplevd noe lignende, og hvordan det gikk med graviditeten deres...håper noen vil dele erferinger med meg!!
2 Gullunger Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Hørtes ikke kjekt ut. Har - heldigvis - ingen lignende erfaring, men vil bare ønske deg og spiren din lykke til!!! Håper det går bra!
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Jeg kjenner noen som opplevde dette. Det gikk helt fint! Gynekologen hadde sagt at noen kvinner har en ekstra hinne i livmoren(?) hvor det ligger ekstra fostervann. Det kan gå hull på den ytterste hinnen, men alt innenfor er intakt. Kanskje du kan sjekke det med ultralyd?
Lotta med novembergutt Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Var det ikke det samme som skjedde med damen på Jordmødrene på nrk? Hun som måtte bli liggende resten av graviditeten? Vel, det gikk hvertfall fint med henne og babyen, til tross for et noe stilleliggende svangerskap. Håper det går bra med deg Lykke til!
HappyMama :o) *fødeklar* Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 Ja, jeg har også fått greie på etterhvert at noen kan ha en ekstra liten lomme med fostervann i livmoren. Det høres ut som det kan være dette som har skjedd med meg, for det har ikke kommet noe mer etter "eksplosjonen" jeg hadde i går kveld! Og alt så bra ut på ultralyd hos gynekologen i dag. Så vi satser på at dette går bra Takk for svarene! HI
meg & to små vampyrer Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Da jeg fødte sprakk to ulike hinner til to ulike tider. Man kan visst ha det:)
Herkules Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Jeg tror ikke det var det som var tilfellet med hun på JM på nrk. Uansett, legen må vel ha gitt deg noen råd om du skal ta det med ro eller om dette kan gå helt fint osv? Jeg vet ikke noen ting om dette, men ønsker deg lykke til
AlenemorRikke Skrevet 7. mai 2008 #8 Skrevet 7. mai 2008 Oioi d hørtes skummelt ut,hr isje opplevd d samma. Mn føle me dg dr....skummelt. Mn kos går d nå då??? hr fostere nok forster vann???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå