Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min på en uke idag har fått øyebetennelse,, det verker skikkelig og er gult i farge.. hva gjør jeg med dette? må vel bestille legetime imorgen, men vil ha råd alikevel jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå vet jeg ikke om øyebetennelse er det samme som øyekatarr, men hvis det er det bør du oppsøke lege og få øyedråper. Det er veldig smittsomt så ha god håndhygiene. Er ikke sikker på om de gir dråper til så små barn men høre med legen din du. Kanskje morsmelk hjelper?

Skrevet

Man koker vann som man avkjøler.

Deretter vasker man øynene ofte med vannet.

Man bruker bomullspads, og vasker fra ytterkanten av øyet til innekanten ved nesen.

Det går som oftes bort av seg selv.

Vær obs på at babyen din ikke får vind i øynene.

Skrevet

har prøvd med morsmelk uten nytte,.,

takk for svar, *går og koker vann*

Skrevet

Riktig som anonym over her sier, det går som oftest over av seg selv.

Så tidlig er det nok kun tette tårekanaler det er snakk om, noe som er veldig vanlig!

Gutten vår hadde det også, gikk over etter 1 mnd ca. Når vi masserte kom det masse puss ut, og da går det fortere over.

Skrevet

trollet mitt hadde masse gult puss i øynene sine og det var tette tårekanaler, Masse morsmelk og masser forsiktig over tårenkanalene ved nesebenet så skal det gi seg etterhvert. Trollet hadde det i 3-4 mnd tror jeg, mulig lenger.. kan ha det opptil et år men det er sjelden sa legen min. vask godt ut av øynene hver gag babyen skal sove og har sovet. Jeg synes det var lettest å få ut alt det gule pusset med myk klut med vann og masse olje. Evt q-tips, men jeg var så redd for å treffe inni øyet til babyen:p

Skrevet

Vi var også blaget med mye puss i øynene i begynnelsen. Prøvde både med mm og kokt vann slik vi ble anbefalt på føden. Der sa de at dette er vanlig på små babyer og ikke farlig. Fikk beskjed om å kontakte legen dersom det hvite på øyet ble rødt, for da kunne det være betennelse. Eller skulle vi bare vaska det bort. Synes ikke det hjalp noe særlig med kokt vann eller mm, så viprøvde saltvannsdråper (ble anbeflt det på apoteket). Fungerte veldig godt for oss. Prøv deg litt fram, hjelper ikke noe (eller babyen blir rød) kontakter du legen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...