Gå til innhold

Hørte jeg 2 forsterlyder eller hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så nysjerrig, var hos lege i går å hørte fosterlyd, hun lette litt rundt omkring. Hørte en lyd som var rask og lik som sist, men så synes jeg at lenger bort hørt jeg en saktere litt svakere lyd. (Hun drev å rota litt rundt før hun fant det)

Jeg blir jo litt betenkt og begynner å lure. Hva er dette tror dere?

Skal på ultralyd i morgen, så da får jeg nok svaret. Det er nok bare en. Men, uansett litt gøy å høre, blir veldig nyskjerrig. (c:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også være din egen hjerterytme.. siden den gikk senere,,

men tenk så spennede hvis det er tvilliger da :)

Skrevet

har lest et eller annet sted her at det er nesten umulig å høre flere hjertelyder..iallfall vanskelig...

men jeg ser for meg da at det er din egen puls du kan ha hørt... hører den også selv på doppleren min osv..

men hadde jo vært spennende da! lykke til

Skrevet

Jeg har hjemmedoppler, og hører min eghen lyd og babyens samtidig av & til

Det er slik som du beskriver. mammaens lyd er ikke så rask i takten som barnets.

Skrevet

Takker for svar! Spennnede ja!

Ja,jeg lurte litt på om det kunne være min egen lyd. Men, hører dere den helt nede ved "skambenet" også? Var veldig langt ned.

Skrevet

jeg er nå 15+3 på vei.. hmm jeg hrer hjertelyden til den lille litt sånn overalt i det siste, hehe.. men pulsen i lysken hører man helt nede ved skambeinet..

Skrevet

Den høres egentlig overalt, men midt på liksom, altså ikke for langt til høyre eller venstre. Men man kan høre den der også.

Hvis man hører hjertet direkte (og dette gjelder både mamma og baby) med doppler så hører man BANK BANK. Hører man det som et ekko så hører man det mer som en svisj svisj.

Når babyen er liten (under 19 uker) så hører man den ikke direkte med hjemmedoppler, dvs man hører svisjelyden i stedet. I hvertfall jeg. Men kanskje babyen ligger langt inne hos meg. Men nå kan jeg høre det banke høyt hvis jeg treffer på den.

Skrevet

jeg hører mer enn bare svisjelyd jeg :/ hmm.. ordentlig pang pang..hehe nesten dunk dunk :P hehe...

men jeg har fått høre at den ligger ganske langt ut.. men men, alle er forskjellige :D

Skrevet

Jeg vet ikke, men det blir spennende å høre fasiten i morgen!

Jordmor har også fått inn min puls flere ganger, men da har det for det første hørtes veldig høyt ut - mye høyere enn barnets - og dessuten så vi på frekvensen at det var min puls, siden den var mye lavere enn på et foster.

Skrevet

Takker for alle svar! Kan ha vært min egen puls jeg hørte ja.

Det er nok bare en der inne, vet ikke helt hvorfor jeg har hengt meg opp i det med at det kanskje er tvillinger denne gangen...er så annerledes enn sist. Men, har jo egentlig ingen gode grunner for det.

Men, det blir spennende med ultralyd i morgen uansett! (c:

Skrevet

Da har jeg vært på ultralyd, og der var det ei lita tulle. Har jente fra før og. Fikk svar på hvorfor jeg kjenner spark over alt, for der var det liv ja! (c:

Var en veldig koselig ultralyd, synes jeg så ting mye tydeligere enn sist, hun lå fint til også, vinka og greier. Og ikke minst, alt så veldig bra ut!

Takk for alle spekulasjoner! Lykke til til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...