Gå til innhold

Jeg svarer ikke frekke folk!

Anbefalte innlegg

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Særlig når de bare går uten at man får svart. Jeg kan ikke ta hensyn til at en politimann er en politmann når han faktisk er frekk, det tilhører ikke jobben hans å være frekk.

Er det altså mer greit å la være å svare en fjortisgutt enn en politimann, hvis de sier det samme?

I think not. Svarer ikke respektløse folk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke jeg heller...eller....om jeg er berusa så svarer jeg..helst med knytttneven..haha neida =)

bare tulla ...:P

Skrevet

HAHAH

spesielt :P

Skrevet

Regner med at du sikter til svaret mitt til deg.

Ja, jeg synes det er langt verre og ikke svare en tjenestemann (politimann) enn en fjortisgutt (som du kaller det selv).

Man setter seg ikke i mot politiet eller unnlater å svare fordi man mener politimannen ikke opptrådte forsvarlig eller med respekt ovenfor deg. Det var barn tilstede. Og det måtte da være langt bedre å svare ordentlig tilbake, enn å få noen til og hente ungene dine, for du var under mistanke av å være påvirket av narkotika.

Jeg skjønner du føler deg krenket. Og jeg så ikke situasjonen. Men, siden det var barn tilstede, så hadde jeg lagt meg flat heller, og sendt en klage dersom jeg følte meg så krenket.

Skrevet

Det er en vesentlig forskjell, en politimann/kvinne i uniform BØR man svare uansett. Selv om man ikke liker det de spørr om.

Skrevet

Her er det litt forskjell på ideell teori og praksis...

Skrevet

Nei man BØR ikke svare når de kommer med respektløse kommentarer. Man bør svare når man blir stilt et spørsmål. Det blir det samme som at man skal være enig med politiet bare fordi de er politi. Jeg har respekt for alle yrkesformer og politiet, men jeg svarer ikke folk som er frekke, uansett.

Hadde han spurt meg om jeg var påvirket hadde jeg svart nei. Jeg ble ikke redd for ham i det hele tatt. Er mer skuffet over at han ikke tok med meg inn til stasjonen om han var redd; ergo var han bare frekk, som jeg skjønte.

Skrevet

Ja, hvis man selv oppfører seg så har man også grunnlag for rette en formell klage hvis man føler seg urettferdig krenket av en tjenstemann/kvinne.

Skrevet

Jeg var ikke under påvirkning. Men om han faktisk lurte kunne han spurt. Han spurte ikke, han bare påpekte og gikk. hadde han vært bkeymret hadde han nok gjort noe faderlig fort. Jeg er overhodet ikke redd for å motbevise min uskyld eller ta min straff om jeg gjør noe galt, men han varn ok smertelig klar over at jeg ikke var skev.

Skrevet

Jeg elsker å svare frekke folk jeg. Blir iallefall ikke mutt og begynner å sutre for det i ettertid. Har man en mening om saken så svarer man der og da (høflig eller ikke).

Hmm......mange rare folk der ute....

Skrevet

Jeg svarer når folk spør meg om noe

Men det var det jeg visste, jeg skulle dratt rasismekortet og sagt "Det sier du bare fordi jeg er utlending". Det er jo å svare det også.

Skrevet

Hmmm. ikke for å være frekk... men i sted svarte du at du ikke rakk å svare han før han gikk... nå skriver du at du ikke svarte fordi han var frekk???

Jeg syns man skal utvise stor respekt for politimenn, for det har litt med hva man lærer videre til sine barn. De har selvfølgelig ikke rett til å være frekk til deg, men om noen gjør noe mot deg, betyr det automatisk at man skal gjøre det samme tilbake?

Om noen er frekke/nedlatende mot meg så gjør jeg mitt beste for å heve meg over det og være høflig tilbake.

Skrevet

Ja,du burde svart han.

Og nei, det gjelder helt andre regler for offentlig tjenestemenn og en helt vanlig fjortis. Og det burde du også lære videre til ungen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...