Gjest Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Vi har bestemt oss for og gå for en klinikk i Barcelona som heter Institutio Marques. Det er svindyrt, men om man ikke lykkes på 3 forsøk får man tilbakebetalt 70%. Det er en god sikkerhet for oss, samtidig som det sier litt om hvor sikker klinikken er på det de driver med. Forsamtale 8/7. Ingen ventetid, så håper på rask oppstart etter det!! Skal virkelig nyyyyyyyyyte litt sommer og sol i Barcelona:))) SÅ, over til det jeg lurer på) Sædprøve!! Hvordan går mannen praktisk frem for og få tatt denne? Gjennom fastlege? Eller må det gå gjennom gyn? Hun som tar UL under stimuleringen min gjør det av ren velvilje fordi hun er så snill, og tar meg innimellom alle IVF-erne siden jeg jobber på huset, så vil liksom ikke belaste henne mer enn jeg trenger. En blodprøve som heter VDRL; noen som vet hva dette er slags blodprøve?? De andre jeg skulle ta kjente jeg igjen fra sist, men denne er ny. "Endometrial culture study to detect Chlamydia and Mycoplasm or antibodies in blood" - hva er dette da?? Kan man påvise Chlamydia på blodprøve eller misforstår jeg hele greia??
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 jeg kan vel egentlig ikke svare på spørsmålene dine. men jeg har lyst å si at det høres ut som valge du tar er bra. det er en rimelig god sikkerhet at de faktisk betaler tuilbake om dere ikke lykkes, da er de jammen meg sikker på at de skal klare det. På den måten vet man jo også at de GJØR ALT for gjør dg gravid. Kjempe flott. Når det gjelder sædprøven så er det noe man pleier å gjøre på sykehuset. Gyn sender henvisning for mannen din
♣ Christiane ♣ Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Dette hørtes spennende ut Frøya, de må være temmelig sikre på å få deg gravid med den tilbakebetalingen. Gull..... Barcelona er min favoritt storby, og for deg som er så satans god på shopping kommer det til å være helt mekka, hehe Endometrial culture etc er samme prøve som du sikkert har tatt før, standardprøve hos gyn når man driver med prøverør. Bare en sånn lang " Q-tips" som de tar en liten dipp med og sender for dyrking for å sjekke at du ikke har noe smittsome sykdommer som må behandles før oppstart. Min mann tok sædprøven sin hos Dr. Purvis i Oslo, og måtte også levere en på klinikken vi behandles hos. Faslegen min har sagt at han kunne levert den hos han også, så tror det er mange muligheter akkurat der. Dette blir bra skal du se.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg fikk et skjema fra fastlegen min, og så rimgte mannen og avtalte tid med sædlaboratoriet. Gynekologen min har også gitt meg skjemaet. Så du kan nok skaffe det for ham, eller så kan han gå til sin egen lege :-) Det er sånne standard prøve da. Tar dere den hos dr Purvis får dere nok en mye mer dyptgående og mer detaljert analyse av sædprøven. Lykke til videre da!
smil* Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Høres så spennende og fornuftig ut det dere gjør nå! Sædprøve kan man ta hos mange fastleger. Men det er lurt å forsikre seg om at fastlegen kan/har analysert slike prøver først. Ellers er det vanlig å få en henvisning til urologisk poliklinikk på sykhus for å få det gjort der. (obs kan være ventetid!) Evnt ivf klinikker om det finnes der dere bor. Lykke til,- krysser fingrene for dere!!
Julianne73-vilhababy Skrevet 7. mai 2008 #7 Skrevet 7. mai 2008 Lykke til! Tror dere kommer til å få en fin tid i Barcelona og at du kommer til å bli gravid. Gled deg! VDRL er den beste prøven på syfilis, før denne kom brukte man Wassermann. VDRL prøven er obligatorisk og blir tatt av alle gravide i norge. Du kan sikkert ta den hos fastlegen eller gynekologen din.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 Dette tror jeg er et godt valg snuppa ) Mange gode klemmer din vei !
Jippppi Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Blodprøven de vil du skal ta er for å se om du har hatt clamydia eller mycoplasma. Antistoffer i blodet vil avsløre om du har hatt sykdommene tidligere, en såkalt IgG respons. Lykke til med forsøk og shopping. Kan anbefale middag på resturanten på høyden bak sentrum v en idrettsbane - fantastik utsikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå