maibaby-Ingrid2008 Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Skal snart på kontroll og har inntrykk av at hun jeg går til pleier å sjekke modning hvis man vil. Vet ikke helt hva jeg skal svare hvis hun spør, for hørte av en annen jordmor at de ikke anbefaler det hvis man ikke har rier el. Noen som vet hvorfor? Er det noen vits i å bli sjekket hvis jeg ikke har noen tegn på fødsel? Tenkte ikke på å spørre om grunnen til at de ikke skal sjekke modning hvis det ikke er noe spesielt. Termin om en uke.
gutiina Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Hvis du har tilbudet så ville jeg gjerne ha tatt imot. Er jo litt greit å vite om en er moden eller ikke.. Om du skal forberede deg på overtid eller ikke
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Jeg ble sjekka idag, 3 uker til termin pga at jeg fikk han forrige 2 uker før.. Regner ikke med hun hadde gjort det viss det var farlig eller noe;) Men greit å vite hvordan jeg ligger an, syns jeg da;)
skatten kom i mai :) Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 de anbefaler det vel ikke sikkert på grunn av at du faktisk kan gå lenge med åpning så for å slippe å bli utålmodig å skuffa er det kanskje like greit å ikke vite at ein er moden og har åpning det hva det som slo meg iallefall, men eg ville tatt i mot tilbudet.. hun kan vel strippe deg hvis du er moden da? det håper eg min jordmor gjør neste gang eg skal til kontroll. vil da be henne sjekke tilstanden
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 Ja det er nok kanskje grunnen. Er litt i tvil, men tror ikke jeg vil sjekkes. Syns på en måte det er litt spennende å ikke vite hvordan det ligger an.
april termin Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Jeg er 9 dager over termin og ble sjekket av jordmor i dag. Jeg var ikke moden men myk...ble litt skuffa, men hun sa også at selv om jeg ikke var moden, betydde ikke det at det var mange dager igjen...for modningen kunne skje over natta +at hvid du får tilbud om å bli sjekka på modenhet/eller strippa så kan jo det i seg selv være med å fremskynde en fødsel start....
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 Hva betyr det å bli strippa? Er det vondt?
M*A*S*H* Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Å strippe betyr å tøye på en moden livmorhals, løsne litt på hinnene og strekke og dra litt. Det kan være ganske vondt - men også ganske effektivt mht til å sette igang fødsel. Noen syns ikke det gjør vondt i det hele tatt:-)
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Hei! Jeg ble strippet i dag og det var ikke noe vondt. Viktig å slappe godt av når det gjøres. Jeg hadde gruet meg sånn for jeg hadde lest at det var vondt. Ble veldig glad da det ikke gjorde noen vondt. Har hatt mye nedpress etter det, så kanskje det skjer noe snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå