Ejlis Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Hei Noen som jobber i forpleiningen i Nordsjøen eller kjenner noen som jobber der? Vet dere hvordan man får seg jobb der og hva som er relevant utdannning for en sånn jobb?
LadyLuck & Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 kommer ann på hva innen forpleining.. gjelder omtrent det samme som på de fleste hoteller mener jeg å huske (ikke jobbet ute selv)
LadyLuck & Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 kanskje det står noe på f.eks aker sine sider?? (bare et tips)
hit og dit Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Det kjem an på kor i forpleiningen du vil jobbe. For å vaske trenger du ingen utdanning, kun sikkerhetskurs, for å jobbe på kjøkkenet må du vera kokk, vil du jobbe som sjukepleiar trenger du spl+ansetesi (tilleggsutdanninga hjelper men er ikkje eit must), for å bli forpleiningsledar så må du ha hotellhøgskulen + jobbe deg opp i systemet. Ta kontakt med statoilhydro avdeling forpleining, ligger på Sandsli i Bergen. Eg kjenner ein av dei som driver med ansettelser der, men han hadde ikkje satt pris på om eg henviste til han over internett. Beklager.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Har ei god venninne som jobber offshore innen forpleining. Det du bør ha er enten fagbrev renholdsoperatør eller kokkeutdanning pluss sikkerhetskurs.
Ejlis Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 Har fagbrev som hjelpepleier.. Hjelper det noe eller?? Tar man sikkerhetskurs først og så søker jobb?
hit og dit Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Eg trur dei setter relevante fagbrev først i køen. Altså har du fagbrev i renhold så hadde det hjulpet meir, men med anna fagbrev så kjem du foran dei uten. Eg fekk jobb som renholdsarbeider uten fagbrev då eg var 19, men då mangla dei folk prikært. Korleis det er med sikkerhetskurs varierer. Det hjelper å ha det på forhånd, men blir du ansatt uten så får du det av arbeidsgivaren. Einaste er at det kan gjer deg meir attraktiv om du har det, for da kan du starte i jobb med ein gang. Ei venninne av meg betalte sikkerhetskurset sjølv, og fekk fort jobb som sjukepleiarvikar uten anestesitilleggsutdanning. Så for ho hjalp det. Sikkerhetskurset kosta 10 000 for ni år sidan (eg aner ikkje kva dagens pris er), så du må nesten vurdere sjølv om det er verdt pengane. Evt etter at du har snakka med eit firma ang. muligheten for jobb. Trangt marked = ta kurset (men send inn søknad først uansett, ein veit aldri), mykje ledige stillingar = søk uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå