Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Vi flytta sammen i denne byen, jeg er fra en annen kant av landet og han er utenlandsk. Nå som det er slutt mellom oss vil jeg flytte tilbake dit jeg kommer fra. Han har vært en drittsekk mot meg, voldelig! Han har ikke fast samvær med barnet vårt, vi møtes av og til for at de skal se hverandre. Må jeg fortelle han at jeg flytter før jeg gjør det? Jeg er kjempe redd for hva han kan finne på, og vil helst bare komme meg unna uten at han vet det... Dessuten er det ikke sikkert at han får oppholdstillatelse uansett, må jeg sette livet mitt på vent til han får svar? Jeg flytta hit pga han, han har aldri interessert seg for barnet vårt og nå vil jeg bare nærmere folk hjemme... Redd for at både angst og depresjoner skal utvikle seg om jeg må bli her!!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 lovmessig sett så kan du bare flytte uten å si noen verdens ting til far
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 hehe, dummeste jeg har hørt... seff må du gi besjed til ham, dette handler jo ikke om DEG, det handler om barnet og faren sin samværs rett med hverandre... jøije meg.... du kan jo flytte, men ikke flytt uten å si det til ham., vær så snilll! neste gang du har sex med noen, kansje vurdere det en og to ganger til først?! gammel er du?? ham?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 HI her Serin@; jeg syns svaret ditt var useriøst! De siste linjene kunne du latt være å skrive. Selvfølgelig hadde jeg fortalt han det om det hadde vært et "vanlig" brudd, men det er det ikke. Her har både politi, advokat og barnevernsvakta vært innblandet! Selvfølgelig er barnets beste det viktigste, men hva skal barnet med en far som aldri stiller opp? Som syns det er viktigere å gå på fotballtrening enn å gå på foreldremøte i barnehagen? Og som utsetter barnets mor for seksuelle overgrep for å tilfredsstille seg selv... Nei, jeg bestiller time på fvk jeg! Får nok bedre svar der enn at jeg er en ung, uerfaren mor som kun tenker på meg selv... Og hva sex angår så har ikke det noe med saken å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 jeg syns det høres ut som en god ide å dra på fvk:) når så mange ting spiller inn så tror ingen reagerer på at du har lyst til å flytte. jeg flytta selv da snuppa var tre mnd for orka ikke den ustabiliteten som det ble. sa fra rett før jeg skulle flytte, men han var ikek voldelig da. flytt før de får ordna den nye loven som kanskje kommer ihvertfall!! tror ungen din har det bedre med en mor som trives og ikke har det vondt enn sånn du har det nå. du klarer deg bedre alene men ungen din enn sammen med den fyren der!!!! jeg krysser fingrene for at alt ordner seg! og du vet best hva som er det beste for både deg og barnet ditt!! stå på!!!
Mamma+2 Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Jeg ville forhørt meg med fvk- blir så skuffet når jeg leser usaklige svar på innlegg som du desverre fikk her. I og med at situasjonen din er som den er- og du kjenner han best og hvet hva han er i stand til- kanskje like greit å flytte uten informere han?? Rådfør deg med Fvk- de har erfaringer med så mye. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 Tusen takk for svar, anonym og Mor- skjønn gutt+ englejente Jeg skal ringe fvk i morgen for å høre med dem
winneboo Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Har han vært voldelig mot deg? Jeg hadde nok følt at jeg burde sagt at jeg flyttet og til hvilken by, men hadde kanskje ikke gitt han adressen med det første.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Ja, jeg anmeldte han og han ble siktet for voldtekt! Men siden det ikke fantes bevis og han ikke ville innrømme noe (selvfølgelig) så ble saken henlagt... Nei, han er nok ikke den første jeg skal sende flyttemelding til!
winneboo Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Oki, mulig jeg er teit her men hadde barnefar gjort noe sånt mot meg så hadde jeg ikke fortalt at jeg hadde flyttet. Greit at han har krav på samvær(grøss sier jeg bare) men jeg hadde holdt meg langt unna han, å aldri sendt mld først. Hadde bare prøvd å leve i stillhet lengst mulig vekk fra han å håpe at han aldri tok kontakt igjen. Nei flytt i stillhet å heller vent til han tar kontakt med deg. Jeg hadde ikke følt at en slik eks hadde krav på å vite hvor jeg bodde. Angående samvær med barnet hadde jeg tatt på FVK, å fått frem en avtale som de mener er riktig.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 Herregud Charlie22, han er jo tross alt faren til barnet. Selv om han har vært voldelig mot moren så betyr det ikke at han er sånn mot barnet liksom, han er vel like mye rett på barnet som morn. Dere alenemødre tror dere eier ungene deres, og driter langs faen i bf, tenkt litt da, barnet har rett på en far så lenge han er der
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #12 Skrevet 7. mai 2008 Dersom en mann er voldelig mot mor, hva er det da som gjør at barnet bør ha samvær med han? Tjener barnet på å være sammen med en far som er slem med mamma? Jeg er ikke alenemor, men stemor, og jeg støtter mange menn i deres kamp for å få se barna mer, eller støtter barna for at de skal få se pappa mer. Jeg er veldig opptatt av det, men i det øyeblikket et menneske bruker psykisk eller fysisk vold, så ødelegger man på en måte sine sjanser for en stund.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #13 Skrevet 7. mai 2008 Hi her Takk for saklige svar for de av dere som kom med dem Jeg ringte fvk, snakka med en hyggelig mann og spurte om jeg måtte fortelle at jeg skulle flytte. Han sa at loven er klar på at den som barnet bor hos kan flytte hvor som helst i Norge uten at den andre samtykker. Man trenger ikke å informere om det før man har gjort det, han sa at det var et valg jeg måtte ta av sikkerhetsmessige grunner... Og til deg anonym som sa at alenemødre tror at de eier ungene og driter oppi bf. Vel, jeg gjør det som jeg syns er best for mitt barn. Barnet er 2 år, har aldri vært alene med far, hverken når vi var sammen eller nå når det er slutt. Han har aldri vist interesse for barnet før nå når det står om oppholdstillatelse! Han har ikke vært med på bursdagsfeiringer, 17.mai og jul, fordi fotball og jobb har vært viktigere. Han aner ikke hvordan det er å ha et barn, hvordan det er å ha ansvar for et annet menneske!
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #14 Skrevet 7. mai 2008 Jeg tror du gjør rett i å ikke si noe.... du må gjøre det som er best for deg og barnet ditt, og det er nok å flytte bort fra han. Å være pappa er ikke bare biologi, han må faktisk engasjere seg litt i barnet sitt, siden han ikke gidder det, og ikke minst er voldlig mot deg så kom deg bort! bra at du driter i alle de teite svarene du har fått.. Masse lykke til, håper det går bra med dere:)
winneboo Skrevet 7. mai 2008 #15 Skrevet 7. mai 2008 Spesifiser hvor i innlegget jeg oppfordrer til sabotering av samvær frøken anonym. Jada jada VI ALENMØDRE bla bla bla, slutt å vær en bitter stemor å se en sak fra begge sider. I denne saken her så skrives det jo at far ikke har regelmessig samvær, hvordan kan du da mene at barnefar er til stede? Hadde han oppriktig skjerpet seg å mor stoler på at såpass at han ikke kan skade barnet å hadde hatt regelmessig samvær, ja da kan vi begynne å snakke. I dette tilfellet er det jo ikke slik. Slik jeg ser det så saborterer ikke mor samvær ved å utelate å si at hun flytter før hun sitter i den nye leiligheten. Jeg mente at hun burde vente med å si noe til hun hadde kommet seg inn på den nye plassen, å så si fra hvor hun hadde flyttet, men ikke adressen.
winneboo Skrevet 7. mai 2008 #16 Skrevet 7. mai 2008 Må bare si til deg hovedinnlegger, ikke bry deg om de anonyme. Det er bare sjalue stemødre som er helt blind av kjærlighet. Lykke til med flytting
Winterlady Skrevet 7. mai 2008 #17 Skrevet 7. mai 2008 Har dere delt foreldreansvar? Han vil nok ha krav på å vite hvilken by dere har flyttet til og slikt, men du kan holde adresse og liknende for deg selv dersom du ønsker det. Mulig at du må ha en type politiattest for å unngå at adr dukker opp på gulesider osv. Far vil uansett ha krav på samvær. Der har høyesterett nylig slått fast at vold mot mor ikke kvalifiserer til at far kan nektes samvær, dersom det ikke kan påvises at han har vært voldelig mot barnet. I mange tilfeller en tragisk dommerkonklusjon mener jeg....en dommer burde ikke gamble med et barns liv ved å håpe og satse på at volden aldri vil utøves mot selve barnet. Tror ofte det bare er et spørsmål om tid før det skjer mot barnet også, dersom volden mot mor har vært alvorlig og repeterende... Dersom samværspappaen som drepte den lille jenta på 5 år i Kragerø nylig hadde blitt trukket for retten av mor, og en vettug dommer hadde sett at det var sjanse for at barnet også kunne bli skadet av fars vold- så hadde barnet kanskje levd i dag...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #18 Skrevet 8. mai 2008 ja og ikke bare det, faren for at far kan bli voldelig mot barnet og, men tenk på hva det gjør med et lite barn som kanskje har sett på at far har banket mor flere ganger. Barnet blir jo livredd faren, og tør ikke dra til faren eller være alene med han, og når mor i tillegg må sende barnet it, vil det også¨ føles som et svik for barnet. Hvorfor sender mamma meg hit når hun vet at han er farlig? Tragisk er det. Og ikke det beste for barnet. Dessuten, som noen sier, at "bare fordi han har vært voldelig mot mor så betyr ikke det at han er voldelig mot barnet". Kjenner jeg blir skikkelig provosert av sånne utsagn. Er en voldelig så er en voldelig, det er ikke sånn at man er voldelig kun i samvær med en type mennesker. Det er personligheten, ikke menneskene det kommer an på. Og selvom han ikke har gjort noe mot barnet enda, ihvertfall ikke som andre vet om, så kommer det en dag det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå