Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en helt utkjørt mamma til en jente på 4 mnd, kan ikke huske sist jeg sov lenger enn en time sammenhengende på natten.....er så fortvilet!!!

for å ta d fra begynnelsen:

hun sover aldri lenger enn 30 min pr lur på dagen, ikke snakk om at det går an å forlenge. rugging og trilling hjelper ikke. har ca 3-4 av disse duppene på dagen. det er jo forsovidt greit, men så kommer natten.

har tidligere våknet 1-2 ganger pr natt, men siste mnd så har det blitt hver time omtrent. legger henne 19.00-19.30. sover da til 23-24.00, etter dette går det slag i slag hele natten, ikke mulig å roe ned uten å få pupp. tar ikke flaske eller smukk så det er ikke mulig å gi vann eller putte i smukk. har prøvd med grøt noen kvelder uten at d ga noen forandring, så det er ikke sult som er problemet.

kan også legge til at hun ikke sovner av seg selv verken på kveld eller dag, skal hun klare å sovne på dagen må vognen rugges, å på kvelden får hun pupp til hun sovner eller nesten sovner. kan noen ganger klare å få henne til å sovne i senga viss hun er veeeeeldig søvnig etter puppen.

ble litt langt å litt rotete, men jeg er desperat og vet ikke hva jeg skal gjøre!!

takk for svar!

trøtt mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...jeg ville bare ha bestemt meg for en dag hvor du kutter ut vuggingen ved søvn på dagtid. Det måtte jeg gjøre av samme problem som deg..han var blitt bortskjemt av stimuli! Første gang du prøver, så la det gå ca 5 min før du tar henne opp...gjerne bli i rommet hun skal sove i! Etter noen ganger med 5 min prøver du 10 min før du evnt tar henne opp! (husk å være rolig...de merker slikt)

Ang. spising på natta...ta kontakt med helsesøster!

Min var samme som din...helt frem til han var ca 4,5 mnd spiste han gjerne 4 ganger om natta *slit*. Prøv å kutt ut et av måltidene med å bare la henne ligge i senga si uten at du tar henne opp og gir henne oppmerksomhet! Det måtte til med min! Nå er han nede i ca 2måltider..er jeg heldig så er det bare 1 om natta :)

Prøv også å gi henne mme på kvelden før leggetid...noen barn sover bedre med det!

Jeg ville også begynt med grøt fast!

Skrevet

har snakket med helsesøster tidligere, hun fåreslo mme på kveldstid.....hun får dette på kvelden, uten forandring. tenkte å begynne med grøt fast, men helsesøter rådet oss til å vente å kun suplere med mme.( er en stor jente vi har, så HS mente vi ikke burde begynne med grøt av den grunn!!?)

HI

Skrevet

Huff, ikke noe godt å ikke få sove på natten! Du sier at hun sover fra ca 19 til ca 23-24, sover hun da 4-5 timer i strekk? Kunne evt forsøke å legge henne litt senere slik at du kan legge deg samtidig med henne. Mulig at hun blir overtrøtt, men er kanskje verdt ett forsøk? Her legger vi oss samtidig ca 11 og gutten er nå 3,5 mnd. Kan det hende hun vokner og vil ha mat fordi det lukter mat når du legge deg? Du sier ikke noe om dere sover på samme rom eller ikke. Det pågår en diskusjon her om hvorvidt man skal la barnet sove på eget rom, men er jo noe man kan prøve. Du kan evt sove i et annet rom en natt og se om det hjelper. Ellers kunne du kanskje høre på HS om de har noen flere gode forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...