stinky-monkey Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Dere med allergi, hva bruker dere av medisin nå når dere er gravide? Jeg spurte legen, og hun sa først at jeg kunne bruke den jeg vanligvis bruker.. (citrizin), og da jeg spurte om det var trygt under graviditet, så slo hun opp i felleskatalogen, og der stod det at man har ingen erfaring med det under graviditet.. Så da sier hun at jeg må veie det opp selv, om jeg tør bruke eller ikke. Skulle hvertfall helst vente til jeg er ferdig med de første 3 mnd. Jeg er i uke ti, og må da helst vente i litt over to uker til, før jeg kan bruke det.. Men vet ikke om jeg tør bruke det i det hele tatt. Citrizin (vet ikke helt åssn det skrives) er visst det samme som zyrtec, bare annet navn. Hva bruker dere?
Mamma*til*3 Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Jeg bruker polaramin, et gammelt og velprøvd medikament, ikke farlig for fosteret. Ulempe: Bivirkning er TRØTTHET! Men det tar i alle fall pollenplagene mine...
stinky-monkey Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2008 He, he.. ja det husker jeg at jeg fikk anbefalt av legen da jeg gikk gravid med nr. 2, men jeg kunne ikke bruke det, for jeg sovnet rett og slett. Da må man veie opp, hva er værst, trøtthet eller allergi? He, he.. Husker den har en stor rød trekant på esken, så man bør jo ikke kjøre bil under bruk av polaramin heller ;-) Ingen god løsning for meg... Men takk for svar :-) Noen andre som bruker noe annet??
mamma&lykkelig Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 jeg er 16+6 og begynte å bruke cetrizin nå, pga enorme bjørke pollen i luften, og nå klarte jeg ikke mer. så lenge du holder deg til en tablett om dagen, så er det ufarlig å bruke dette! enorm hjelp i de ihvertfall :-)
Mamma*til*3 Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Jeg tror jeg er tilvendt, he-he. Veldig trøtt de første dagene, og så jevnet deg seg ut. Jeg kan ikke bruke cetricin, da blir jeg rett og slett uvel, svimmel, trøtt. Som å gå på en gyngende grunn, så det er nok forskjell fra person til person. Når jeg ikke er gravid bruker jeg Aerius! Det er helt uten bivirkninger for meg. Skal bruke den når jeg ammer..
stinky-monkey Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 Ja, da tror jeg at jeg skal bruke cetrizin også, men skal prøve å holde ut i et par uker til, til jeg er passert 12 uker. Er 9+5 i dag. Vil helst unngå det før den tid. Men sliter veldig med allergi nå.. Nyser og snyter meg annahvert minutt...he, he !! Ja, det er nok forskjell fra person til person, hva som funker best. Men cetrizin har funket for meg iallefall.. så da satser jeg på det når jeg er ferdig med 1.trimester :-)
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Jeg bruker Polaramin....men jeg tar bare en 2mg tbl på kvelden.....og det gjør jo ingenting om jeg er trøtt da, for da sover jeg bare litt bedre Føler ikke at jeg er trøtt ellers pga Polaramin...og det fungerer suverent på meg....også bruker jeg Lomudal nesespray i tillegg. Lykke til
stinky-monkey Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2008 Det var kanskje ikke så dumt, å ta det om kvelden? Hmm.. Jeg er vant med å ta medisin om morningen.. Kanskje jeg skal gi polaramin et nytt forsøk, da? Må innrømme det er litt for lenge å vente i 2 uker til før jeg kan ta medisin.. skulle gjerne tatt noe nå. Må man ha resept på polaramin?
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Ja, du må ha resept....men ring til legen din så kan han ringe inn en resept på Polaramin til ditt nærmeste apotek...om han ikke rekker det i dag, så kan du jo hvertfall å gjort det i morgen. Lykke til
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 Hei. Jeg har brukt cetirizin hver dag gjennom de siste årene, og fortsetter med det under svangerskapet. Men for meg er det fryktelig ille om jeg ikke går på dem, og fikk beskjed om at jeg skulle ta en for dag.. Burde nok hatt flere eller evt sterkere med for øya renner og klør, tett i nesa og nyser dagen lang. Men jeg må holde ut de siste mnd før jeg kan gå på noe sterkere!! Dette var min erfaring med allergimedisin=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå