Lille Luna Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Så, jeg har nå søkt om engangsstønaden, og siden skjemaet ikke var så greit å skjønne selv, så gikk jeg og samboeren min ned på det lokale NAV kontoret for å få hjelp til å fylle det ut. Vi traff på en konsulent der nede som aldri har gått på smilekurs for å si det sånn. Han så ikke på oss engang! Det virket som han hatet å jobbe der, og mumlet når han snakket, slik at det var vanskelig å skjønne hva han sa. Men, vi fikk til slutt fyllt ut skjemaet og levert det med legeerklæringen. Så da skulle jo det være i boks. I tillegg skulle samboeren min forhøre seg litt om hvordan reglene var rundt pappapermisjon når jeg er fulltidsstudent og han er i full jobb. Det bare ristet han på hodet til, og sa at han ikke visste noe om det. Neivel, tenkte vi, men du kan vel kanskje fortelle oss hvor vi kan finne ut av det? Etter litt masing fikk vi nummeret til ei som jobbet med det, men fikk beskjed om at hun var på kurs. Greit nok det...men da samboeren min prøvde å ringe henne 5 minutter etterpå på kontornummeret hennes (han trodde ikke noe på hva konsulenten sa...hehe), så satt hun på kontoret sitt, og var absolutt ikke på kurs. Så vi fikk den informasjonen vi trengte av henne. Og det var jo supert. Men jeg skjønner ikke hvorfor han i skranken ikke kunne gå og se om hun var der? Merkelig... Neste del av historien er at jeg plutselig igår begynnte å tenke på om vi hadde fyllt inn kontonummeret mitt på søknaden, siden jeg ikke kunne huske å ha skrevet det noen plass. Så jeg ringte ned, og fikk opplyst at joda, det måtte vi fylle ut. Men at han som hjalp oss sikkert hadde glemt å fortelle oss det. Så jeg fikk navnet på saksbehandleren, og beskjed om at hun var på kurs, men var på kontoret idag. Så da ringte jeg idag, og ble satt over, for joda...hun var på jobb idag. Ingen tok telefonen. Så jeg ringte igjen en halvtime etterpå...og hvor var hun da? Joda, hun var på kurs og kom ikke på jobb før på TORSDAG. Hva er det NAV driver med?! Greit nok at de kanskje er mye på kurs, men jeg tror faktisk at de ikke egentlig er på kurs...det er bare noe de sier til kundene for å slippe mas. Noen flere som har opplevd dette med NAV? (oi, dette ble et langt innlegg....)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Jeg har hatt mange dårlige erfaringer med mitt lokale navkontor, rot og styr med utbetalinger av bl.a. sykepenger, folk som ikke ANER hva de snakker om når det gjelder lover og regler osv. Det verste er at hvis man snakker med tre forskjellige ansatte på på Nav, så har de tre forskjellige versjoner av akkurat samme regel..
Lille Luna Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2008 Akkurat det føler jeg og, at det liksom er litt tilfeldig hvilken informasjon man får. Det er utrolig frustrerende! Også er det så dumt hvis man går glipp av ting man har krav på pga dårlig informasjon fra NAV. Lånekassen er på akkurat samme måte. Men jeg skal ikke gi meg, jeg blir så ekstremt sta når det gjelder slikt. Det er også frustrerende å vite at for hver dag de er på "kurs" så er det en dag senere i behandlingen av søknaden...og engangsstønaden er sårt trengt her nå. Det er jo så mye som må på plass før babyen kommer...
MiaKristin Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Hei dere! Jeg har og hatt masse problemer med NAV, første utbetaling de skulle gi meg på nyttårsaften fikk jeg ikke før 15 januar! Da måtte sjefen min ringe sjefen på det lokal kontoret å regelrett kjefte på dem! Slik har det foregått siden. En måned har de glemt det (i deres ord), så fikk jeg en måned beskjed om at "oj, den har vi desverre ikke fått gjort noe med. Da det er så mange sykemeldte for tiden"!!! Like I care!!! Forrige måned hadde de mistet den grønne delen min (men ingen unskyldning fulgt da), og hun jeg pratet med da var ei skikkelig bitch! HUn skjelte meg ut, for noe de har gjort... Så dene måneden (skulle hatt penger for en uke siden) visste de ikke hva som var skjedd. Jeg skulle få pengene mina når de fikk kopi av kravet om penger som jobben har, men de visste ikke hva som var skjedd!!!! Det jeg lurer på er jo hvordan i helsike de kan ha jobbene sine, hadde vi andre gjort slik så hadde vi vært arbeidsløse! Forestten noen som vet hvor/hvem man kan sende en offisiell klage til innenfor NAV?
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Grøss... Jeg har MANGE episoder jeg kunne fortalt om, men det blir for langt her. Mitt råd er å skrive klage-brev, det gjorde jeg en gang jeg var skikkelig sint og lei, da jeg måtte betale tilbake over 9000 kr pga feil info fra NAV (det var tøft som aleneforsørger og student). Det hjalp ihvertfall på det kontoret jeg skrev til, ting ble tatt tak i og bedret seg. Et annet godt råd er å spørre etter et menneske som har med akkurat det du lurer på å gjøre, merke seg det navnet og spørre etter samme menneske hver gang, da slipper en ihvertfall å forholde seg til mange forskjellige mennesker og svar. Hvis mange nok av oss klager blir de vel nødt til å gjøre noe med servicen sin?? Merkelig at de ikke skjønne rat de er der for brukerne sin skyld... Jeg er sykepleier og hadde mistet autorisasjonen min hvis jeg hadde gjort like mange feil som en del av de jeg har vært borti har gjort... Stå på jenter!
Lille Luna Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2008 Man må bare stå på for det man har rett på. Men det er sjokkerende lesning dette...og det blir så utrolig mye unødvendig frustrasjon av at de ikke gjør jobben sin ordentlig på NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå