Gå til innhold

Utenom tema. Privatist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært privatist i faget nyere historie? Eventuelt hvilke tema kom dere opp i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tok eksamen i desember 2006 som privatist.. Jeg fikk to emner; et fra verdenshistorien og et fra norgeshistorien..

I verdenshistorie-delen fikk jeg 2. verdenskrig, og i norgeshistorie-delen fikk jeg om unionsoppløsningen...

Når har du eksamen? Masse lykke til:)

Skrevet

Takk for svar :)

Hører det er mange som som får enten 1. eller 2. verdenskrig.

Har eksamen om 1 uke, har lest gjennom stoffet og notert litt, samt svart på disse spørsmålene som står etter hvert kapittel. Føler ikke jeg har oversikten engang..hehe

Det skal vel litt til for å stryke på en muntlig eksamen? Eller er det strengere siden det er privatist?

Skrevet

Nei, jeg tror ikke du stryker.. Jeg kan love deg, historie har ALLTID vært det verste faget mitt, og jeg synes det var dritt-kjedeli rett og slett, så jeg deltok av og til på timer med en historielærer gjennom voksenopplæringen her hvor jeg bor (2 timer - ca 8 ganger) sammen med andre privatister.. Læreren var kjempegrei og lagde oppsummeringsark til oss over det viktigste innenfor hvert emne, så jeg leste omentrent bare på disse arkene.. i tillegg plukket han ut ca. 8 emner som vi kunne komme opp i, så det vi visste vi ikke ble å komme opp i slapp vi jo å lese på:)

Jeg fikk 6, det hadde jeg OVERHODET ikke trodd jeg skulle få, men ble selvfølgelig kjempegla.. Jeg grudde meg skikkelig til eksamen fordi jeg egentlig er ganske stille, ikke av den mest skravlete sorten vertfall, så jeg trodde ikke jeg ble å klare å prate så masse.. men nervøsiteten slo visst andre vei for jeg bare pratet i vei, tenkte at jeg fikk bare dumme meg ut:)

Du får bare prate, tror det skal mye til for at du får stryk-karakter på en muntlig eksamen.. :)

Skrevet

Så bra du fikk så god karakter:) Håper jeg får bedre enn 2 hvertfall jeg..hehe.. Er litt nervøs, men dette må bare bli overstått:)

Skrevet

Hei! var oppe i nyere historie i fjor. jeg kom opp i:

verdenshistorien: nazismen og fascismen

norgeshistorien: parlamentarismen

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...