Lovemelikeyoudo Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 fikk inkasso på en regning på kr 250 osm jeg har glemt å betale (kommer i nettbanken) Fikk nå inkasso på kr 1324 kr!! inkasso-gebyret er på kr 1000!!! er det noen mulighet for at hvis jeg ringer dem, kan få slettet deler av inkasso-gebyret om jeg betaler regningen i dag??!
Ksenia & Anjem Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Inkasso gebyret kan vel ikke være på over 1000 kr? Høres usannsynlig ut, da må det ha gått laang tid tror jeg..Hadde ringt å hørt ja
Silja FullFres McQueen Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Da viser du til inkassoloven, og sier at inkassosalæret har ikke lov til å være så høyt. For beløp under 1000 kroner, skal ikke salæret være på mer enn 335,-. Hvilket firma er dette?
Lovemelikeyoudo Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 lindorf, jeg fikk ikke betale mindre! f***!!
Lykkeliten og jeg Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Hvis ikke det har kommet på tungt salær da...
Silja FullFres McQueen Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Da bryter de loven, og du kan klage på de. Men betal regningen først, så den ikke vokser seg større. Så går du videre med saken.
Silja FullFres McQueen Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Hadde du fått purring først forresten? Ei regning kan ikke gå rett til inkasso uten å ha blitt purret på først...
Lovemelikeyoudo Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. mai 2008 mulignes inne på e-faktura, uten å ha lagt merke til det. Forbanna regninger!!
Lykkeliten og jeg Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Nå en regning går til inkasso kommer det et gebyr på den ( lett salær). etter et visst antall dager (trooor det var 14 dager, men ikke sikker) så fordobler det seg. Men med en gang inkassobyrået har fått saken har de rett til å sette på det første salæret. Og dersom du betaler etter datoen for det siste salæret skal komme på må du betale det og. selv om du har gjort en avtale (som regel). Du har krav på inkassovarsel med minimun 14 dagers frist.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 6. mai 2008 #14 Skrevet 6. mai 2008 Hvis du bestrider reginingen(altså salæret i dette tilfellet) skal regningen ikke betales. En regning som er bestridt skal fryses. Men du har problemer når det er Lindorff, de driver med mafiametoder. Ta kontakt direkte med foretaget du fikk regningen fra, de som har sendt det til inkasso. Har du fått purring? De har ikke lov til å sende til inkasso uten purring.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 6. mai 2008 #16 Skrevet 6. mai 2008 Dem driter i lover og regler og legger på gebyr litt som dem vil o.s.v. Skjønner ikke at staten gir dem et hardt spark der bak. Lindorff er beryktede i inkassomiljøet. Ingen andre inkassofirmaer vil bli sammenlignet med Lindorff eller ha noe med dem å gjøre. Og de driver med mer en inkasso og sender inkasso på enge ting, hvilket ikke er lov
Mammaen til Isak Skrevet 6. mai 2008 #17 Skrevet 6. mai 2008 Enig med blueberry over her, lindorff er ikke greie. De i møtekommer ikke kundene sine, det har stått mye om de i media siste tida også. De sender ut krav i hytt og pine, jeg har kranglet med de tidligere jeg og men det er et par år siden. Du kan jo bare gå inn på nettbanken din å sjekke opp regningene og purringene i den aktuelle saken din. Men det er klart har du glemt den så er det jo ikke så mye å gjøre med. Men da har du nok mest sannsynlig fått to purringer først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå