Gå til innhold

Slutte med sprinkelseng? Når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 1,5 år og bruker sprinkelseng.

Samboern har fått en barneseng gjennom jobb som bare er såå nydelig, som mora mi skal male og fikse, så kansje hun kan få den til hun blir 2. eller er det tidlig kansje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel en grei alder det...sønnen min gikk over til vanlig seng når han klatert ut av sprinkel sengen...ca 1.5 år gammel.

Skrevet

jeg har hørt om barn som har blitt lagt i vanlig seng når de er rundt den alderen så det går nok helt fint=) selv skal jeg bytte når veslejente er 3år hun er nå 8mnd, men det er fordi vi skal bo to år vekke å skal flytte tilbake til bergen når hun er 3år å da kjøper vi leilighet eller hus å da blir det ny seng.. mindre å kjøre på fra der vi har bodd de 2årene.. ellers kunne jeg fint byttet før..

Skrevet

Min gutt er 2,5 år og vi bytta seng i går. Han har aldri klatra ut av sprinkelsenga, men jeg fant ut at vi måtte jo bytte en gang allikevel. Det var rart å bli vekka av to barnehender i dagmorges :)

Skrevet

Begge guttene mine fikk "stor" seng da de fyllte 2 år, da er de store nok til å forstå hva som er lov og ikke, så det gikk helt smertefritt og greit. De har aldri stått opp uten å rope og få lov først, hverken om morgenen eller etter leggetid om kvelden. Det var det jeg var mest spent på..

Skrevet

Men når dem er så små å skal ligge i stor seng hehe hender det ikke at dem valser sundt på rommet sitt å ikke vil ligge å sove?

Skrevet

Nei, det har faktisk aldri skjedd... de har slevfølgelig ropt av og til, vært tørste eller noe, men aldri stått opp igjen. Ikke om morgenen heller, de roper først og spør om de kan komme inn i vår seng.

Og jeg er ingen streng mor de er redd for å tirre eller noe ;-)

De tvinner meg rundt lillefingeren alle tre, bortsett fra på denne ene tingen, der er jeg dødskonsekvent og har vært det fra dag en, har man lagt seg kommer man ikke opp av senga igjen! Er vel den eneste regelen de respekterer fullt ut og faktisk aldri har prøvd seg på, av en eller annen grunn. Men jeg lar de ha både biler og bøker i senga da, jeg er av den formening at man ikke kan tvinge noen til å sove hvis de ikke er trøtte, men jeg bestemmer når det er sengetid, og da må de være i senga. Somregel sovner de på få minutter. Vi har vært kjempeheldig der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...