Gå til innhold

noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

veslejenten har lært seg å reise seg opp i sengen så det er heelt umulg å få hun til å hvile.. noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Har du prøvd sånn pose som du knytter fast i sprinklene? Det hjelper mange har jeg hørt.

Skrevet

Slik sovepose hvor de har armene fri, eller evt noe slags seler av noe sort?

Skrevet

er hun trøtt nok så ¨sovner hun jo til slutt. ville ventet litt lenger enn normalt med å legge henne ned og så sagt sov godt og gått ut av rommet. ignorert henne om hun pratet og tøyset i sengen, bare gått inn om det var skikklig grining.

Skrevet

HVA???????????

seler på ungen i sengen? nei nei nei! kan jo ikke binde ungen fast så hun skal sove...

off...kan ikke fatte at noen gjør sånn??!!

Skrevet

har prøvd son sovepose der de har armene fri men hun reiser seg i den også men som man binder fast har jeg ikke lyst å bruke.. hun prater ikke, hun reiserseg me en gang jeg har gått å står å skriker til jeg kommer inn igjen å uasett kor trøtt hun er.. har drøyd veldig i dag hun pleier hvile fra rundt halv 12 men prøvde å vente til hun ble enda trøttere før jeg la hun. men det hjalp tydeligvis ikke.. hun gjør det samme på natten når hun våkner..

Skrevet

mini begynte også å reise seg opp, når han ble lagt. det gjør han ennå.

men han finner alltid veien til puta. han får no bare stå der å hyle. han kan hyle i 5 minutt, eller ta den lengre, da er der sutring å surking i opptil 3 kvarter før han sovne. får bare være, er han lagt, så er han lagt.

å det vet han!

men du hører lett forskjell på sutring/klaging, og skriking, der ungen har vondt...

de dør ikke av å sutre...

Skrevet

her tror jeg du bare må være konsekvent. legg henne og gå ut, gå evt tilbake med behov og legg henne ned igjen og fortsett sånn til hun ser at det ikke funker.tar sikkert en god stund men det er verdt det i lengden.

sønnen min var lik, tok noen dager før ha ga opp og det var slitsomt men andre metoder ble feil for meg, feks seler. det er også lett for at du gjør deg selv en bjørne tjeneste ved å sitte med henne eller være der slik hun sover med deg i rommet. i lengden er ikke det noe god løsning.

Skrevet

Bare for å forsvare det at noen binder ungene fast i senga:

Vi hadde ikkeno valg rett og slett.

Lusket er som mammaen sin, søvngjenger, og det viste seg i og med at hun reiste seg i sengen i søvne, og våknet av at hun falt.

Det ble ingen søvn på hverken henne eller oss, og hun kom seg aldri fra REM-søvn til NREM-søvn (altså fra lett til dyp søvn), og det påvirket henne skikkelig!

Når hun begynte å spy pga at hun var for trøtt, da kapitulerte vi.

Nå derimot samsover vi, og har full kontroll;)

Skrevet

enig der..

inn, sove, natta, smokken, kosen, av med lyset, så ut. blir det skriking, går vi inn ca hvert 8 minutt, gir sutt, kosen sier god natt, så går vi. neste gang er det bare inn, gir smokken og kosen, uten å si noe, så ut. men som regel er vi ikke inne mer enn den gangen han blir lagt. han sovner greit.

men har hatt to ukers "skrikekur" sånn på han for en stund siden da.. hadde probl med mini å sove, da han var syk, så ette rhan begynte på medisin, så måtte vi lære han å legge seg igjen normalt...

Skrevet

I fare for å bli naglet til døren, så synes jeg faktisk at en skrikekur er hakket verre enn å feste de til madrassen et par ukers tid til de forstår at det ikke nytter å reise seg...

Lusket har aldri motsatt seg å sitte fast faktisk.

Skrevet

har brukt ferber å det funket veldig bra.. hun sovner som regel fint på kvelden men når hun våkner om natten så e det ikke like lett.. har gjort som dere sier på dagen latt hun skrike å gått inn etter noen minutter å lagt henne ned.osv. å det har jeg alltid gjort men ser ikke ut som hun forstår det.. men nå er hun sovnet då=) skrek noen minutter å nå når jeg gikk inn sov hun samtidig som hun holdt seg i sengakanten son som hun pleie når hun er på vei til å reise seg, stakkar liten va vel så trøtt at hun ikke klarte reise seg igjen.. hehe:P men søt e hun no.. men setter pris på råd om hva jeg kan gjøre på natten.. hun er gjerne våken en time midt på natten før hun sovner, i helgen var hun våken 2 1/2 time før hun sovnet.. å hjalp ikke latt hun grine litt før jeg la henne ned å slikt.. takk for råd

Skrevet

det er stor forskjell på ungene. hadde mini blitt stroppet fast, hadde han fått panikk. sånn er det bare. og han gråter seg ikek i søvn, han sutrer seg i søvn.. når barna gråter, har de tårer. ikke ved sutring...

mini gråter bare når han slår seg, eller er fornærmet da...

så å la et barn ligge i senga å sutre, er ikke værre enn å binde de fast. det gir dem jo enorm kortslutning i hodet, at de er bundet fast i senga. vil faktisk gå så langt som å si at man skremmer jo barna, og det kan jo grense til omsorgsvikt...

jeg ville aldri skremt mini, med vilje sånn. jeg er jo en god mor.

Skrevet

vi måtte begynne å legge han i vogna på dagtid, ellers stod han bare og tulla og skrek i sengen.. der sovnet han, for der ligger han jo fast.. om kvelden sovnet han i senga, skrek littegrann i starten men, roa seg fort..

Skrevet

Skremmer barna? Omsorgssvikt?

Såpass ja!

Da får jeg vel bare melde meg selv til barnevernet da!

Det jeg prøver å si med mitt forrige innlegg er faktisk at barn ikke er like.

Men personlik ville jeg aldri ha brukt ferber, uavhengig av hvor desperat jeg var.

Det å la barne sutra er jeg helt enig i at er noe annet enn å la barne skrike, men uansett så gir jo det en minst like stor kortslutning i hodet til ungen som du mener de får av å bli bundet fast.

Jeg mener absolutt ikke å si at folk skal binde ungene til senga, men at enkelte faktisk ikke har noe valg.

Lusket hadde fysiske smerter i hele kroppen av å ikke få NREM-søvn, for da var hun våken når kroppen vokste som mest (det er vanligvisunder NREM-søvn man vokser mest) og dermed hadde vanvittige voksesmerter.

Dermed ser jeg faktisk på meg selv som en bedre mor en jeg hadde vært om jeg ikke hadde bundet henne fast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...