Monstermamma Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 som f.eks trampoline/huskestativ på eiendommen deres. Hvordan forholder dere dere til at nabobarna bruker utstyret deres? Vi har nettopp flyttet. Ved siden av oss er det en plenflekk som naboen eier. Der er det et huskestativ , og nå på sommeren også en trampoline. Ved innflytting sa naboen at så lenge denne tomta var ledig (den er avholdt til evt husbygging senere) kunne barna bare bruke den. I går ble vi dessverre nokså kvasst informert om at dette ikke var en offentlig lekeplass, og at våre barn kun fikk bruke utstyret i lek med deres barn. Det hører med til historien at vår datter hadde vært ufin mot deres barn ved leking der, noe jeg selvfølgelig unnskyldte på det sterkeste, hadde stor forståelse for at de reagerte på og satte pris på at de sa ifra om. Naboen mente det var sagt at vi kunne bruke utstyret i innflyttingsperioden, noe jeg ikke kan huske. Jeg tok alt på min kappe og sa at da var det nok en misforståelse og selvfølgelig skulle vi forholde oss til det. MEN; hvordan skal et barn på 2 år skjønne at hun får låne huskene i 2 uker, deretter ikke, fordi vi er ferdige med å flytte? Jeg blir så lei meg fordi jeg føler at det slett ikke var dette vi ble lovt. Naboen mente vi var frekke og tok oss til rette, og det liker jeg ikke, for det pleier vi ABSOLUTT ikke å gjøre!!! Nå må vi nok bare sette opp gjerde og kjøpe vår egen trampoline til de stakkars barna mine som ser trampolina like utenfor stuevinduene hver eneste dag og ikke kan låne den!! Huff....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Skjønner ikke problemet. Hvis det er naboens sine leker bestemmer de vel hvem som kan bruke de. Også selv om dere har fått lov tidligere.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Det er det dummeste jeg har hørt - det er barn vi snakker om. En 2-åring som er ufin med andre barn kan skje alle. Helt flott at foreldrene gir beskjed og de blir tilsnakket - men å ta det skrittet å nekte barna å leke med uteaparatene er å gå langt over streken. Hvis det er slik at disse lekene på toppen ikke står på deres egen tomt får de flyttes inn i sin egen hage.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Uten å forholde meg til den muntlige avtalen du mener dere hadde, dette er vår mening om vår hage. Vi har både trampoline og sandkasse osv i hagen vår. Og hadde naboen tatt seg til rette hadde vi blitt mektig irriterte. Det er jo tross alt leker vi har betalt mye for og har kjøpt fordi vi mener vi har bruk for det til våre barn. Slike ting koster penger, krever vedlikehold osv og vi er igrunnen ikke interessert i å sørge for nabolaget på den måten. Det er det offentlige lekeplasser til. I tilegg er vi f.eks nøye med å legge lokket på sandkassa slik at vi ikke skal få kattetiss/avføring oppi der, og hvor frustrerende er det ikke da at naboens unger har vært der, lekt og ikke lukket lokket slik at det er fullt av dritt.. Disse lekene i hagen vår, og vi bruker jo hagen til annet enn ren lekeplass også, og det er ikke alltid det passer å ha andre unger der som leker osv. Og vi lærer iallefall våre barn at de ikke får leke i naboens hage uten lov(Selv 2 åringen forstår det). Om naboungene er i hagen og leker MED barna våre så er de hjertelig velkomne!
Northernlights Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Det finnes ingen andre barn her vi bor, så det der slipper vi. Foreslår dere bygger sandkasse og kjøper ei trampoline til barna deres, og gjør som du sier; sette opp gjerde (eller tett i tett med busker??) De angret sikkert på at de sa det de sa, og prøver unnskylde det med en løgn nå i ettertid. Nei, bygg noe eget. =o) Så slipper dere gnålet til naboene,
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Jeg må si jeg skjønner godt at naboen ikke ønsker at alle skal bruke lekeaparatene i deres hage. Og jeg hadde helt ærlig ikke følt meg konfortabel med å la barna mine dra i andres hage og leke med andres leker, uten at de er i leik med barna som eier lekene. Syns det virker litt rart. Men skjønner jo på en måte at dere følte det var greit i og med at de hadde sagt ifra at det var ok. Nå som naboen har sagt at dere ikke får bruke utstyret mer, uten at barna er i leik med deres barn, må du jo bare akseptere det. Hadde det vært festlig med mange barn i hagen din som lekte med deres leker uten at barna dine var med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå