Gå til innhold

Dere som har lekeapparater

Anbefalte innlegg

Skrevet

som f.eks trampoline/huskestativ på eiendommen deres. Hvordan forholder dere dere til at nabobarna bruker utstyret deres?

Vi har nettopp flyttet. Ved siden av oss er det en plenflekk som naboen eier. Der er det et huskestativ , og nå på sommeren også en trampoline. Ved innflytting sa naboen at så lenge denne tomta var ledig (den er avholdt til evt husbygging senere) kunne barna bare bruke den.

I går ble vi dessverre nokså kvasst informert om at dette ikke var en offentlig lekeplass, og at våre barn kun fikk bruke utstyret i lek med deres barn. Det hører med til historien at vår datter hadde vært ufin mot deres barn ved leking der, noe jeg selvfølgelig unnskyldte på det sterkeste, hadde stor forståelse for at de reagerte på og satte pris på at de sa ifra om. Naboen mente det var sagt at vi kunne bruke utstyret i innflyttingsperioden, noe jeg ikke kan huske. Jeg tok alt på min kappe og sa at da var det nok en misforståelse og selvfølgelig skulle vi forholde oss til det. MEN; hvordan skal et barn på 2 år skjønne at hun får låne huskene i 2 uker, deretter ikke, fordi vi er ferdige med å flytte? Jeg blir så lei meg fordi jeg føler at det slett ikke var dette vi ble lovt. Naboen mente vi var frekke og tok oss til rette, og det liker jeg ikke, for det pleier vi ABSOLUTT ikke å gjøre!!! Nå må vi nok bare sette opp gjerde og kjøpe vår egen trampoline til de stakkars barna mine som ser trampolina like utenfor stuevinduene hver eneste dag og ikke kan låne den!! Huff....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på PUR faen hadde jeg gått over med en blomst til naboen der dere beklaget det hendte. dessuten hadde jeg gjerdet inn. Fy f for noen naboer. Og sure fordi en toåring har vært ufin?? er det rart det er krig i verden, sier jeg. dustenaboer

Skrevet

Var 7åringen som var ufin da!

Skrevet

Jeg ville ikke likt at andre barn lekte med våre lekeapparater uten at det var sammen med mine barn. Ville også passet på at foreldrene var inneforstått med at det var på eget ansvar... Men synes det høres ut som en kjip situasjon for deg, selv om naboen jo har lov å ombestemme seg.. Håper degt ordner seg!

Skrevet

ok, men uansett..Så er det noe med måten ting blir sagt på, synes jeg. jeg har full forståelse for at de er engestelige for at andres barn skal skade seg påd eres lekeapparater, men virker ikke som om det er tilfellet her. Så de virker bare sære, synes jeg

Skrevet

Bor i et nabolag med mange barn. De kommer å bruker det som er vårt og tuppa mi bruker naboens leker. Skjønner ikke helt problemet der. Alle synes det er greit. Trist at dere har det sånn.

Skrevet

Var sånn jeg trodde det skulle bli da, at de kunne løpe litt imellom, men det var det tydeligvis ikke......

Skrevet

Hadde gått til innkjøp av lekeapparater selv jeg.

Og satt opp ett gjerde der.

2åringen vil jo ikke skjønne att han ikke kan leke der.

Synest det er dårlig gjort att de forandrer mening,selvom det er ''lov''..

Men det er klart,avhenger litt av hvor lenge dere har bodd der nå også da...

Skrevet

Nettopp flyttet skrev du ja..

Synest naboene deres kunne ha gitt dere litt tid til å kunne kjøpe det inn selv først,hvis du skjønner hva jeg ener..

Skrevet

Synes det er helt idiotisk med sånne naboer. Vi bor i tomannsbolig og for to år siden kom naboen og sa at sønnen vår ikke fikk bruke dems fotballer. vi har ca 5-6 stykker og de har like mange som ligger spredt i hagen. Jeg svarte at jeg har ikke oversikten hvem som er hans og hvem som er våres men var han så redd om de fikk han bare rydde dem inn - da ble det stille.

Vi har nabobarn i hagen vår hele tiden og det gjør meg ingenting men jeg har sagt til foreldrene at jeg ikke tar ansvar for de.

Sett opp gjerde som sagt og kjøp egne. Og barn er ufine mot hverandre i 7-års alderen - det kommer man aldrig unna så ikke tenk på det.

Skrevet

Skjønner veldig godt det med ansvaret, og at de ikke vil ha hagen full av andres barn til alle døgnets tider, men diss lekeapparatene står nærmere huset vårt enn deres. Syns det blir så utrivelig å snekre opp gjerde jeg, men må vi så må vi.....

Skrevet

Det der høres jo helt tullete ut. At de sier en ting først, og så mener noe annet. Det høres ut som om det er fordi 7 åringen har vært ufin, og de vil "hevne" seg ja. Utrolig oppførsel av voksne folk.

Og jeg synes ikke at dere skal gjerde inn lekene, men de som eier dem.

Her har vi trampilona og huskene på den sida av rekkehuset som bare vi kommer til - men sandkassen og masse leker står i hagen på motsatt side.

Så lenge det står åpent, er det klart at det virker som en magnet på andre barn.

Hadde vi hatt noe imot om andre barn kom for å leke, så hadde vi satt opp et gjerde rett og slett.

Nå skal det sies at her vi bor er det omtrent ingen barn som er i umiddelbar nærhet da, så det har ikke vært noe tema egentlig.

Kjøp deres egne hageleker, og drit i naboen. Håper de innser hvor smålige de er.

Skrevet

Takk, godt å høre at det ikke er bare jeg som reagerer på dette! Har bestemt oss for å droppe stuegardinene en mnd til, og heller kjøpe en trampoline - som alle er velkomne på - også naboens barn faktisk!!

Skrevet

Noen er bare rare.

Vi bor i tomannbolig, og de ved siden av har to barn på noen lunde lik alder som datteren vår.

Dessverre er dette barn som ikke er ute. Har vært å spurt to ganger og blitt "pent" avvist. Snåle folk.

Naboer er noe dritt, men dine virker jo litt i overkant bisarre. Sett opp ett gjerde du, så unngår du skikkelige nboproblemer.

Skrevet

For å være ærlig så hadde jeg blitt irritert hvis andre unger lekte og herja utenfor her med våre leker hvis mine unger ikke var der og lekte sammen med dem.

Har ikke trampoline ol vi da, men huske stativ, sklie og sankasse og endel uteleker som traktor ol.

Skrevet

Sett dere i naboens sted da. Deres barn har blitt fornærmet over noe HIs datter har gjort (vi vet jo ikke hva det er heller).

Ùnger er snåle sånn og hvis de ikke har blitt venner igjen kan det jo være at datteren presser på at hun vil leke i fred med vennene sine på hennes leker.

Feks tvinger ikke jeg sønnen min til å leke med andre barn han synes er for voldsomme og som kaster lekene hans rundt etc.

Sier ikke at naboen har rett, men det er jo som oftest en grunn til at folk reagerer. Jeg ville ikke likt det om naboungene kom og hoppet på trampolina vår og samtidig var ufine mot ungene mine...

Skrevet

Som sagt; jeg har full forståelse for at de reagerte og har tatt opp dette med jenta vår, bedd dem om unnskyldning, samt takket for at de sa ifra! Hun hadde sagt noe stygt til dem , og jeg hadde reagert akkurat likedan om det hadde gått motsatt vei! Føler vi har gjort vårt ved å be om unnskyldning, men ser ut som om løpet er kjørt..

Skrevet

tåpelig hvid de ikke klarer å godta en unnskyldning da. Men skjønner greia med at de vil ha utelekene sine i fred...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...