Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Jenta mi er 8 mnd. Vet om to som er like gamle som faktisk kan gå på potte. Jeg håper dette ikke er normalt. Har ikke lyst å begynne ennå? Men når er det vanlig å begynne med dette? Kanskje jeg bør gå ut å kjøpe en potte. Jeg klarer ikke se på jenta mi når hun "må".
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Du kan jo starte med det når du vil egentlig. Jeg var tørr når jeg var året, men det var i de gamle tøybleienes tid, hehe. Tenkte jeg skulle starte så smått når hun lærer å gå...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Så små barn klarer ikke å styre blæra si selv ennå, men man kan jo alltid kjøpe potte for å sette barnet på. Men ser ikke poenget med det. Hvorfor ikke vente med dotrening? Hva skal man med potte egentlig?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Sønnen min er 2,5 år og vi har ennå ikke begynt... Jeg kjøpte potte til han for over ett år siden og sånn do-ring. Men han har ikke vært interessert i å begynne selv. Han har kun sittet litt på potte med klærne på. Nå har han nettopp fått en lillesøster så jeg avventer å "pushe" han på dette til han er mer vant til den nye tilværelsen, og sommeren med lettere klær slår inn for fullt.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Her har jeg starta med dotrening på datteren min fra hun var 6mnd. Det er riktig at barna ikke får kontroll over blæra si før de er 1,5 år, men de viser jo tydelig (som oftest) når de må bæsje, og da setter jeg henne på do. Funker som bare rakkern, og jeg føler vi har fått et bedre forhold.
Duracella Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Vi begynte før han var halvannet år gammel, fordi han tisset hver morgen mens vi var på badet likevel så da passet det bra. Ikke noe press på ham da, men bare en måte å forberede ham på og vi sparte en bleie. Sluttet med bleier først når han var to år og ni måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå