stoltmammatilenjente Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 I dag har jeg hatt sterke kynnere, det føles som mens smerter med litt tak i ryggen. Men de ikke er vonde, jeg hadde forestilt meg at rier skal være grisevondt. Og når kynnere står på, så gjør det vondt i maks 15 sek men kynneren kan godt vare i 2 min. de er ikke regelmessige. Men når jeg var på do i stad, så kom det en stor blodstripe og litt blod. Har kynnere hele tiden, det gir seg ikke, Noen av de er vonde og noen ikke, Merker at det er litt tak i korsryggen. Er førstegangsfødende, så hvordan kan jeg vite at dette kanskje er rier??? Jeg er litt usikker på om jeg skal ringe føden, har jo ikke store smerter. Hva sier dere, kan det være at fødselen er i gang?? jeg har 13 dager igjen til termin.
mie76 Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Omtrent slik det startet for meg forrige gang... Tegningsblødning og kynnere på kvelden. Ringte føden og de sa at det godt kunne være fødselen som var i gang, men at jeg skulle prøve å slappe av og sove litt, for det kunne ta lang tid ennå. Fikk beskjed om å rigne tilbake når veene varte i 45-50 sekunder med ca 4 min mellom. Og at de kom jevnt. Jeg gikk derfor og la med rundt halvt ti og våknet klokka ett av at jeg hadde tak i ryggen. Sto opp og tok tiden og da var de jevne og fine. Så ringte og fikk beskjed om å komme inn da. Modningsrier kan jo være opp til flere døgn med førstegangfødende har jeg hørt.
stoltmammatilenjente Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2008 Takk for svar Da avventer jeg og ser om veene tar seg opp, skal til kontroll hos legen i dag også, så da ringer jeg ikke føden med engang
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 tror nok noe er på gang,masrier tenker jeg. vent til vondte varer i 45 sek. da er det rier gikk sånn noen døgn før ungen kom ut jeg ... slapp av prøv å få i deg mat!!!! lykke til!! men ring føden om du ønske det,så sier de om du trenger å komme nå eller vente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå