sliten77 Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 hei alle tvilling mammaer. sitter her og lurer på hvordan dere har opplevd det første året med to nye i hus? Hvordan dere har taklet hverdagen?
PaulaFrank Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Hei! Nå er mine gutter bare 2.5 mnd og hittil har alt gått veldig bra. Lite skriking og mye kos. De sover godt om natta så verken mor eller far er utslitt ennå. Selvsagt er det en del jobb, men ikke overdrevent mye synes jeg. Ettersom dette er våre første barn, så vet vi jo ikke hvordan det er å bare ha en baby. Halvparten så mye jobb kanskje Men det er viktig med gode rutiner. Samkjøring av barna er lurt. Mine sover ikke nødvendigvis samtidig på dagtid, men det spiser alltid samtidig. På den måten går ikke hele dagen opp i mating. Jeg sluttet å amme da guttene var ca 1 mnd. Ga meg etter å ha sittet og ammet i 16 timer på et døgn.... pumper og gir mme. På den måten vet jeg hvor mye barna får i seg og når de sånn ca vil kreve mat neste gang. Nå spiser de mellom 5-6 ganger i døgnet. Og vi har tid til masse lek og kos tillegg.
DoubleTrouble Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Hei! Jeg er tvillingmor til ei jente og en gutt på 10,5mnd. Det er først nå jeg begynner å få tilbake energien min. Dette første året synes jeg har vært slitsomt. Mye arbeid med to små selv om de er så snille og greie. Jeg fikk preeklampsi på slutten av svangersk. og etterpå. Var skikkelig dårlig og mistet mye krefter. Så var det lang tid på sykehuset med premature tvillinger for så å ta seg av de hjem senere. Fikk ikke noen tid til å ta meg igjen selv. Amminga var et slit. Ammet til de var 3,5 mnd. Da var det nok. Tok så mye krefter fra meg. Gikk også veldig mye ned i vekt slik at jeg var tynnere enn før jeg fikk barn. Nå går det mye bedre. De har blitt veldig aktive og har mye glede av hverandre. Vi hadde rutinene inne fra første dag og det er jeg glad for idag. Jeg begynner på jobb i barnehage nå på Tirsdag så nå er det pappaen som skal få prøve seg. Men, koslig med tvillinger da:))))
Gjest bissen Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Jeg syns det har vært vannvittig slitsomt:) Tok veldig lang tid å få til rutiner, jentene kom jo 11 uker for tidlig, det hadde mye med saken å gjøre..første halvåret var bare amming, jeg ammet en halvtime i timen og ganske mange ganger om natten. De brakk seg mye og hadde masse trøbbel. Men nå har jeg begynt å kose meg, nå når jentene er et og et halvt:) Den ordentlige barseltiden begynte vel da jentene var et år, da sluttet minstejenta med angstanfall rundt andre mennesker, og vi kunne begynne å leve litt normalt:) Det er da jeg hadde hatt behov for barselgruppe.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 mine er 13 mnd...og dette året har vært helt herlig... beste året i mitt liv..blir bare bedre og bedre..koser meg hele tiden... ikke mer å si..hehehe
trønderpia 35 Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Har vært veldig slitsomt. Selv fikk jeg streptokokker og sv.forgiftning. Lillemor fikk kolikk. Her har vi gått på skift da jeg ikke klarte å ta meg av begge jentene. Jeg måtte konsentrere meg om å ta henne med kolikk, da det ikke var noen som greide å ta henne. Veldig vanskelig å få i mat og roet seg ikke til andre en meg. Men, nå er hun bra og vi er hjemme alene om dagene.. JIPPI.. Barna er mere tilfredse når det er bare oss. Godt.. Sover om natta gjør de også. De er nå snart 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå