Gå til innhold

Når dere kjenner livmoren ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kjenner dere da en liten ball/hevelse, eller er det følelse når dere trykker som gjør at dere skjønner at det er livmoren?

Jeg leter nemlig etter en "ball", men finner ingen ting. Er straks i uke 14 nå. Men det er derimot en rar følelse når jeg presser forsiktig på magen. Litt sånn rart og ømt som jeg ikke har følt før ... Men ball er det ikke! Kan det være livmoren jeg kjenner, eller har den kanskje ikke kommet opp enda?

Er 1. gangs ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Hei. Jeg er 14+0 imorra, og lurer også på hvor livmoren ligger nå sånn ca, og hvordan den kjennes!???

Noen med erf.?

Skrevet

Tror nok det er livmoren du kjenner. Den kan være ganske myk, så det er ikke sikkert du kjenner den som en ball direkte, men hvis du jobber deg nedover (start ved navlen, kjenn nedover), kan du kanskje finne toppen av den. Det tar litt tid å lære seg hva man skal kjenne etter. Livmoren din har vel antagelig kommet opp fra bekkenet nå, men ikke nødvendigvis så kjempelangt at det blir en "ball" heller.

Den følelsen du beskriver, litt rart og ømt som du ikke har følt før, den kjenner jeg veldig godt igjen. Det var sånn jeg tenkte de første gangene jeg fant min livmor - eller rettere sagt, da min legesamboer fant den (han fant den et par dager før jeg klarte å kjenne den selv, i uke 12 tror jeg det var). Man har liksom ikke kjent den følelsen før noen gang. Så jeg vil tro det er den du kjenner. :)

Skrevet

spennende :)

Da skal jeg forsette å klemme videre. Har jo ikke akkurat flat mage fra før, så mulig det er derfor jeg sliter litt med å finne den ...

Også blir jeg bekymra for at den kanskje ikke har vokst, og at det kanskje ikke lever noe inni den likevel :\

Men da er det vel ikke lenge til den blir litt mer tydelig :)

Skrevet

Hei:)

Var på første jordmor time idag. 17+0. Og jeg har ikke visst hvordan jeg skulle kjenne. Bare trykket på magen og kjent hvor det var hardt under navlen:) Har også litt polstring på magen fra før...

Det hun gjorde var som beskrevet over. Hun klemte først litt under navlen og kjente d var hardt så jobbet hun seg til sidene og oppover til hun kjente kantene:) Min var kommet over navlen nå og ikke så langt fra sidene mine:) Så nå vet jeg hvordan jeg skal kjenne/trykke og skal vise mannen ikveld så han og får følge litt med nå før magen blir fin og rund:)

Lykke til med letingen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...