Gå til innhold

Noen som har vært i syden med baby her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker sånn ca under året?

Er det noe ålreit? Jeg tror ikke at jeg hadde orket, ser for meg en liten tass med kolikk kanskje som hyler og skriker inne på et lite hotellrom, kanskje reagerer på varmen og generelt lite avslappende ferie...

Ei venninne av meg skal nedover med en liten en på 2 mnd og en på 3 år snart.. Må si at jeg grøsser litt når jeg tenker på det, men hun får sikkert mye hjelp da.

Selv har jeg satt en grense på 3 år jeg, da føler jeg at ungen er såpass stor at han "klarer seg litt mer selv" (ikke misforstå)...

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Snuppa var 4 mnd når vi var på Kreta. Er ikke mer problem eller mas enn det man legger opp til selv =)

Skrevet

Vel...jeg har ikke vært i syden med mine to da de var babyer.MEN jeg kunne fint ha gjort det.Vet at det hadde bare bitt kos.Begge to var verdens snilleste,sov overalt og hele natten.Mat og andre mennesker har heller aldri vært noe problem.

MEN jeg reiser om en mnd med mine gutter på 7 og 2 år. (galskap!! *Ler*) Mannen må være hjemme,men vi er 4 voksne da.

Han minste er veldig urolig og bestemt,Det er flyreisen jeg gruer meg til.,...selve oppholdet blir nok bra.Selv om jeg vet at jeg ikke får "sitti på rompa et sekund"

Hadde det ikke vært for at vi har fått både tur og lommepenger hadde jeg ikke vurdert syden en gang før minste hadde vært 4 år minst...

Skrevet

Jeg håper da at dette skal gå bra, selv om tuppa er bare 8 mnd:) Vi har stor leilighet der, så det går nok greit med oss. Kolikk har hun ikke, hadde hun slitt med det eller andre ting - så hadde jeg nok vurdert planene en gang til. Det meste går jo greit om man bare ser litt positivt på sakene;)

Skrevet

Det bor barn i syden også da. Vi har alltid bodd i leilighet - og har aldri før slappet av så mye på ferie som etter at vi fikk barn. Storkost oss i flotte land med mye sol og varme. Badet masse og spist mye god mat.

Barna sover jo som en drøm i varmen. Nå har vi alltid passet på å ikke reise når det er varmest, men 30 grader har vi alltid hatt. De minste er mye i skyggen - og inne er det svalt og godt.

Tror det kommer mye ann på foreldrene jeg. Noen stresser jo bare ved en isflekk på t-skjorten.

Har en venninne som også har denne 3års grensen. Slikt respekterers jo, men jeg forstår det ikke. Gutten min er 3år nå og har reist en del i utlandet. Han er kjempeflink til å forstå at man ikke snakker norsk over alt, og at i andre land er de ofte litt mørkere. Han forteller med stor iver hvordan det er å fly,- og hvor flink han er til å svømme. Han kan både engelske og spanske gloser. Synst det er synd at han ikke skulle fått oppleve ferie bare fordi jeg ikke gadd å ta han med - nå vi først har råd.

Skrevet

Var når snuppa var 9 mnd, var mye lettere det enn året etter når hun var 21 mnd. ;o)

Satser på at årets ferie blir super!! :o)

Skrevet

Vi har vært i syden 3 ganger med Flisa.

Første gang var hun 5 mnd og koste seg glugg i hjel. Andre gangen var hun halvannet år og koste seg enda mer.

I januar var hun 3 1/2 og prater om det ennå. "Mamma, kan vi dra til badeland i syden?"

Jeg har aldri hatt noen betenkeligeter med å dra til syden med småbarn.

Skrevet

Jeg ser bare for meg at det er mye pes å dra med barnevogn ned på stranda, passe på at de ikke fås sol på seg osv... Mulig det er jeg som er rar, men synes det er virkelig tøft å ta med seg små barn nedover:-)

Skrevet

Var i syden med en på 8 mnd. Gikk kjempe bra. snill på flyet og hele uka i syden :-)

Han bada i bassenget om dagen og kosa seg :-)

Alle barn trives stort sett i syden da :-)

Barna tilpasser seg lettere varmen enn det vi voksene gjør.

Eneste som var litt problematisk var da vi var på stranda. Blåste en del så vi måtte skjerme han på alle kanter for vinden. Han mista jo pusten da det blåste , men ellers gikk det toppers :-)

Skrevet

Blir nok hva man gjør det til vil jeg tro....

Venner av oss har reist verden rundt med jenta si siden hun var 6 uker.

Aldri vært noe problem....Men hehe,jeg hadde ikke vært så tøff.

Skrevet

Vi reiste med vår minste når hun var 4 uker, pluss 3 litt eldre barn, det gikk helt strålende. Etter det har vi reist ofte, og hatt 5 ukers permisjonsferie i Spania. Både mannen min og jeg elsker å reise til varmere strøk og ungene er ingen hindring, de koser seg i varmen og tilpasser seg fint. Tenk på alle de barna som bor i "syden", :-)

Du brude prøve ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...