Mamma`n til Trym Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Når jeg skal vaske alle klærne til babyen første gangen, burde jeg da bruke Neutral vaskemiddel og ikke noe skyllemiddel?? Jeg liker at det lukter godt av klærne og er derfor skyllemiddel-fan men babyen skal vel ha mest mulig nøytral lukt på sine klær. Dette gjelder vel også sengetøy.... Hva har dere gjort?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Babyen skal jo ha minst mulig parfyme,så jeg hadde brukt vaskemiddel uten parfyme og skyllemiddel uten parfyme. Jeg bruker det nå på gutten min og kommer til å bruke det videre. Det er jo ikke farlig hvis de ikke får allergi av det,men det er det enn ikke vet om de små får. Likte heller ikke å bruke uten parfyme,følte ikke klærne ble rene,men det er en vane sak rett og slett. Ser du har termin datoen etter meg.Lykke til videre.
Mamma`n til Trym Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2008 Ja det kan jeg kjøpe Er det ikke Blenda sensitive uten parfyme? Jeg synes så mange skyllemidler stikker sterkt i nesa og vil ikke at babyen skal slite med det. Nøytralt er flotters!! Lykke til videre du også mamma til 1stor, 1liten+spire
mamman til juliprinsesse Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg kjøpte inn Neutral tøymykner og Neutral såpe i går så det skal jeg bruke. kjøpte en annen type her om dagen som det var bilde av en baby på, og da jeg kom hjem oppdaget jeg at det var jammen meg litt parfyme i den gitt. så den får jeg bruke til pappan og meg enn så lenge :-)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Synes bare det lukter surt om klærna når de er vasket med neutral. Så kjøper ikke det noe mer. Har alltid brukt samme vaskemiddel og skyllemiddel til baby/barneklær som til våres. Trenger ikke bruke parfymefri så lenge de ikke reagerer. Så hadde vasket med vanlig vaskemiddel nå, og hvis du ser at babyen reagerer når den er kommet så begynn med parfymefri da. Blir jo så mye styr hvis man ikke skal kunne vaske babytøy/voksentøy/sengetøy m.m. samtidlig. Unødvendig mange vaskemaskiner.
mamman til juliprinsesse Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Nå har jeg akkurat satt på min første maskin med Neutral så får jeg se om det lukter godt eller ikke, hadde jo planer om å bruke samme til alle i husstanden da, så da velger jeg for min del inntil videre å gå over til noe uten parfyme. alle klærne som er nye og vaskes for første gang vasker jeg aleine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå