Mamma`n til Trym Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Når jeg skal vaske alle klærne til babyen første gangen, burde jeg da bruke Neutral vaskemiddel og ikke noe skyllemiddel?? Jeg liker at det lukter godt av klærne og er derfor skyllemiddel-fan men babyen skal vel ha mest mulig nøytral lukt på sine klær. Dette gjelder vel også sengetøy.... Hva har dere gjort?
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Jeg bruker Neutral vaskemiddel uansett pga min egen ømfintlige hud. Men bruker alltid skyllemiddel. Føler at dersom jeg ikke bruker det, blir klærne stive og jeg begynner lettere å klø. Så det jeg har gjort når det gjelder vasking av babytøy/sengetøy er å vaske dem med Neutral vaskemiddel+tøymykner og så tørket klærne ute. Neutral lukter jo veldig lite, men utetørket tøy lukter fantastisk!
Nætte;mortil2 Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Samme som rose of ice her, vi bruker ikke parfymerte produkter siden lillemann har atopisk eksem! Men må alltid bruke skyllemiddel, for å myke tøyet opp mest mulig.. Finnes noen allergivennlige som lukter litt, er bare å sette igang med å snuse!! .-)
Smånetta 14.mai Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg bruker Neutral vaksemiddel og har alltid gjort det til gutten vår og pappan som begge er atopikere. Jeg har vent meg sånn til det at jeg synes det lukter såpe av klærne selv om det er parfymefritt. Liker best å tørke ute, men nå i pollensesongen er det umulig da mannen min ville ha blitt kjempedårlig. Får vente til bjørka har roet seg. Da vi bodde i København, brukte jeg skyllemiddel fordi vannet var så hardt, men her i Norge har vi jo så godt, bløtt vann. Det krever mindre både såpe og annet. Bruker halvparten så mye såpe nå og ikke skyllemiddel. Synes det er både nydelig rent og godt og mykt, jeg. Bruker et ekstra skyllevann, da. Jeg vil absolutt anbefale parfymefritt (coop har også en variant) uansett om du velger skyllemiddel eller ikke.
Mamma`n til Trym Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 Takk for svar Da blir det parfymefritt til babyen )
venter x3 Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Jeg bruker vanlig vaskemiddel, og har de i tørketrommel så blir de myke.... Bruker Milo på de som ikke tåler vanlig... Man får bare føle seg frem:-)
jentahans Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 jeg bruker blenda sensitiv både vaskemiddel og skylle middel...
Tredjemann på vei :D Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Bruker OMO vaskemiddel og varierer hvilken tøymykner vi bruker... Førstemann reagerte aldri på klærne sine, men om det viser seg at tuppa får mer ømfintlig hud, bytter vi jo til parfymefrie vaskeprodukter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå